حمل و نقل

آخوندی:۹۰ درصد حمل و نقل ایران جاده‌ای است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل ایران متکی به جاده است گفت: باید از سمت حمل و نقل جاده ای به سمت ریلی حرکت کنیم.

عباس آخوندی در مراسم کلنگ زنی راه آهن همدان- ملایر با بیان اینکه نمایندگان
استان همدان باید تلاش کنند که در بودجه سال ۱۳۹۸ اعتبارات این طرح تامین شود گفت:
توسعه شبکه ریلی کشور به نحوی که سهم ریل را از مسافر و بار به چندین برابر وضع
موجود برسانیم مد نظر ماست
.

وی با بیان اینکه ایستگاه راه آهن در غرب شهر همدان با هدف تامین
ایمنی و رفاه مسافران، تکمیل می گردد افزود: در وضع موجود ۹۰ درصد حمل و نقل ریلی
ایران متکی به جاده است و برای حمل هر تن کیلومتر بار ۳۵ سی سی گازوییل مصرف می‌کنیم
که رقم بسیار بالایی است
.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مسیر کوتاه ۷۵ کیلومتری راه آهن همدان
– ملایر، این طرح در سریع ترین زمان ممکن ساخته شده و به بهره برداری می رسد
.

آخوندی با تاکید براینکه همدان یکی از شهرهای تاریخی ایران است و باید
معماری این ایستگاه یکی از شاهکارها باشد ادامه داد: به همین منظور مسابقه ای بین
برترین معماران ایران برگزار و طرح نهایی این ایستگاه از طریق این مسابقه انتخاب
شد
.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی مواقع گرفتاری‌های روزمره همه
ما را گرفتار می‌کند و یادمان می‌رود با چه مسائلی مواجه هستیم، گفت: به طور متوسط
تغییر حمل و نقل هر یک نفر تن کیلومتر از جاده به ریل ۲۰ سی‌سی صرفه‌جویی در سوخت
را رقم می‌زند
.

وی خدمت به مردم را اصلی‌ترین و مهمترین وظیفه مسئولان برشمرد و عنوان
کرد:وجود حدود ۲۰۰ میلیارد تن ـ کیلومتر بار در سال به چندین میلیون لیتر مصرف
سوخت منجر می‌شود که رقم عظیمی است و این ضرورت هدفگذاری تغییر حمل و نقل جاده‌ای
به ریلی را نشان می دهد
.

آخوندی با تاکید بر اینکه ایستگاه ها برای ایمنی و رفاه بیشتر مسافران
در نزدیکی شهرها احداث شود بیان کرد: در همین چارچوب در شهرهایی همچون سنندج، رشت
و شیراز برای رفاه مسافران ایستگاه ها را از فاصله دور به نزدیک شهر انتقال دادیم
.

وی با بیان اینکه اجرای طرح راه آهن همدان – ملایر کریدور شمال به
جنوب جدیدی تعریف می کند و مسیر تکمیلی شرق به غرب است گفت: از این جهت باید در بحث
ریلی سرمایه‌گذاری کنیم که ۲۰ تا ۳۰ درصد حمل و نقل ما ریلی شود و این شامل حمل و
نقل درون‌شهری هم می‌شود
.

آخوندی با اشاره به اینکه این راه آهن به بنادر نیز متصل می شود،
افزود
: در کنار این مزیت، حمل و نقل محلی همدان – ملایر نیز تامین می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به طور حتم به سمت برقی کردن راه
آهن همدان حرکت می کنیم، گفت: در حال حاضر سه سرویس همدان مشهد داریم و با خطوط
کوتاه راه آهن همدان و کرمانشاه را به خطوط بار وصل می کنیم تا معادن نیز از این
راه آهن بهره مند شوند
.

به گزارش ایسنا؛ با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی احداث راه
آهن همدان – ملایر آغاز شد
.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا