حمل و نقل

رئیس کانون‌ انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان در گفت‌وگو با «صما» خبرداد:

سامانه سپهتن با وساطت سازمان راهداری فعلا منتفی شد

رئیس هیئت‌مدیره کانون‌ انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل‌ کالای جاده‌ای سراسر کشور بابیان اینکه در سال‌های اخیر رانندگان درگیر مسائل بسیار پیچیده، حیاتی و غیرقابل‌حل بوده‌اند گفت: سازمان راهداری به‌عنوان بازوی اجرایی و مآمن اصلی اعضای کانون اقدامات مطلوبی برای حل‌وفصل مشکلات رانندگان انجام داده است.

سامانه سپهتن با وساطت سازمان راهداری فعلا منتفی شدناجی سلامی بابیان مطلب فوق
به «صما» گفت: خوشبختانه موضوعاتی که به نظر می‌رسید قابل‌حل نیست با مساعدت
سازمان راهداری در حال حل‌وفصل است.

وی با اشاره به اینکه به‌طورکلی رانندگان درگیر چند مسئله. مهم بوده‌اند
عنوان داشت: بخش اعظمی از این موضوعات شامل عرضه لاستیک ارزان و باکیفیت سهمیه
سوخت مناسب، موضوعات مرتبط با گمرک و ترانزیت، کمیسیون ماده ۱۲، تعرفه خدمات مناسب
و غیره است که بخشی از این مباحث در حال حل‌وفصل است.

سلامی گفت: در حال حاضر وضعیت بیمه رانندگان حل‌شده و مذاکراتی مطلوبی
با سازمان تأمین اجتماعی در خصوص موضوع سخت و زیان‌آور بودن کار رانندگان در انجام
است.

وی در مورد دغدغه‌های رانندگان در خصوص واردات، تأمین لاستیک و لوازم‌یدکی
گفت: در خصوص حل این مشکل
با
پیگیری های سازمان راهداریو حمل و نقل جاده ای مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از اواسط ماه
جاری شروع به توزیع لاستیک با نرخ مصوب برای رانندگان کرده‌اند.

سلامی بابیان اینکه نشست‌های خوبی با بنادر و گمرکات کشور برای توزیع عادلانه
بار برای رانندگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای انجام‌شده گفت: بخشی از مطالبات
رانندگان زمان‌بر بوده و نیازمند طی مباحث قانونی است؛ اما با حل‌وفصل این موضوع دلال‌بازی
و سوداگری در بخش تأمین بار رانندگان رفع‌ورجوع خواهد شد.

این مسئول گفت: در خصوص مطالبه به‌حق رانندگان در خصوص کمیسیون ماده
۱۲ (مربوط به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای) نیز اقدامات مؤثری در استان‌ها در
حال انجام است.

سلامی همچنین عنوان کرد: از زمان پذیرش مسئولیت جدید سازمان راهداری به
ریاست مهندس حسن نیا اتفاقات مطلوبی در حال شکل‌گیری است. به‌طور مثال اقدامات
مطلوبی در خصوص محاسبه کرایه حمل بر اساس «تن – کیلومتر» انجام‌شده است.

وی گفت: هرچند نرخ کرایه حمل به‌صورت توافقی است، اما برای حمل باربر اساس
شاخص «تن – کیلومتر» کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل‌های صنفی و متصدیان آن تشکیل‌شده
تا با برگزاری نشست‌های تخصصی، عوامل مؤثر بر تعیین قیمت‌ها را در این روش مشخص کنند.

سلامی گفت: سامانه سپهتن نیز با وساطت سازمان راهداری و درک شرایط و رانندگان و ناوگان فعلا منتفی شد.

رئیس هیئت‌مدیره کانون‌ انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل‌ کالای
جاده‌ای سراسر کشور گفت: امیدوارم رانندگان ماشین‌های سنگین نگاه بی‌طرفانه‌ای به
عملکرد سازمان راهداری با مدیریت جدید داشته باشند و تلاش‌های این سازمان را
نادیده نگیرند. اگرچه ممکن است حل تمامی مشکلات زمان‌بر باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا