حمل و نقل

حمایت فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران از وزیر راه

فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران در نامه‌ای به دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با برشمردن ۳۴ اقدام مهم وزیر راه و شهرسازی خواستار ابقای وی در سمت وزارت شدند.

متن بیانیه فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران به رئیس مجلس شورای
اسلامی بدین شرح است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران

با سلام و احترام،

بار دیگری مجال نقد و بررسی عملکرد وزیری از کابینه جناب آقای دکتر
روحانی به میان آمد که رویکرد و عملکرد وی از ابتدا با تغییر انگاره های پوسیده و
غیرقابل اجرا، روحی دیگر بر کالبد خشکیده و خمیده وزارتی که به زعم ما بیش از ۲
وزارتخانه را در خود جای داده است، دمید.

استیضاح حق مسلم نمایندگان معزز مجلس شورای اسلامی و ما بر این حق
احترام و سر تعظیم فرود می‌آوریم، اما به چه بهایی؟ و در ازاء کدام حمایت و
پشتیبانی؟

دیر بازی نگذشته است که وزیر پیشین دولت قبل افتخارش ابداع دور
برگردان و عملکردش افتتاح بزرگراه تکمیل نشده پردیس تهران و مسیر ناتمام و غیرایمن
ریلی اصفهان- شیراز بود، نمایندگان استیضاح‌خواه گرامی در مقام مقایسه که البته
فارق نیز می‌باشد، سنجیده‌اند؟ قیاس داشته‌اند؟

عجب است! آنچه همگان دانند عزیزان مجلس‌نشین استیضاح‌خواه نمی‌دانند؟

آیا این بزرگواران نماینده ملت، مطلع نیستند؟ در ۵ سال گذشته وزارت
راه منشاء چه خدماتی بوده و برای اولین بار چه اقدامت و رخدادهایی را رقم زده است؟
و سکاندار این وزارت جناب آقای دکتر آخوندی همواره با تلاش طاقت فرسا، ماموریت های
خود را چگونه جامع عمل پوشانده است؟ که ایشان را متهم به بی انگیزگی در اجرای
مسئولیت های محوله می نمایند!

جناب آقای دکتر لاریجانی

به نمایندگی از تمامی شقوق حمل و نقل و لجستیک کشور ضمن قدردانی از
اهتمام جناب آقای دکتر عباس آخوندی، معاونین، مدیران و کارکنان معزز وزارت راه و
شهرسازی در بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و لجستکی و زنجیره تامین کشور، از حسن
انتخاب جناب آقای آخونی توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر بعمل
می‌آورد. امید است استیاح ایشان، مجال و فرصت دیگری در امکان معرفی فعالیت‌های
اصولی، زیربنایی و خدمات شایسته وزیر محترم راه و شهرسازی به ملت شریف ایران باشد
و تایید مجددی بر اعتماد نمایندگان معزز مجلس شورای اسلامی بر عملکرد ایشان گردد.

وظیفه شرعی، ملی و حرفه‌ای ما ایجاب می نماید به استحضار نمایندگان
محترم مجلس شورای اسلامی برسانیم، تشکل‌های تایید کننده این بیانیه به عنوان
نمایندگان بخش خصوصی و مجریان اصلی عرصه حمل و نقل و لجستیک کشور اذعان می‌نمایند
با توجه به پویه های به جریان افتاده در دوران مدیریت جناب آقای دکتر آخوندی در
جایگاه عالی‌ترین مقام و مرجع سیاستگذاری صنعت حمل و نقل و لجستیک کشور که منجر به
بهبود کلیه سنجه‌های زنجیره تامین و ارتقای سطح عملکرد لجستیکی جمهوری اسلامی
ایران در مقیاس جهانی و افزایش رتبه
LPI گردیده است، استیضاح
ایشان قطعا موجب هدر رفت منابع مالی، انسانی و اتلاف زمان و نیز بی‌انگیزگی بدنه
وزارت خانه راهبردی راه و شهرسازی خواهد گشت و این اقدام به اعتقاد ما خطایی
راهبردی و زیانبار برای اقتصاد کشور تلقی می‌گردد. اهم بخشی از خدمات حوزه حمل و
نقل و لجستیک محقق شده در زمان مدیریت ایشان بشرح ذیل برشمرده می‌شود.

۱. توجه ویژه به نقش و تاثیرگذاری بخش خصوصی در حوزه‌های مدیریتی،
برنامه‌ای، تصمیم‌گیری، نظارتی و اجرایی.

۲. جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در زیرساخت‌های حمل و
نقل و لجستیکی کشور.

۳. تغییر انگاره‌های اقتصادی و مالی در توسعه زیرساخت‌ها و اجرای
ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی.

۴. تکمیل و بهره‌برداری از فاز ۱ بندر شهید بهشتی پس از ۲۰ سال
بلاتکلیفی.

۵. خرید تجهیزات استراتژیک بندری بندر شهیدبهشتی.

۶. برنامه‌ریزی اجرایی فاز ۳ بندر شهیدرجایی بر اساس الگوهای بنادر
هوشمند.

۷. تامین تجهیزات استراتژیک اسکله شهیدرجایی.

۸. سرمایه‌گذاری و توسعه ۱ میلیارد دلاری بندرعباس، بوشهر، خرمشهر و

۹. توجه ویژه به جزیره بندری نگین با عنایت به محدودیت‌های پس‌کرانه
در بوشهر.

۱۰. هدف‌گذاری بندر شهیدرجایی برای تبدیل شدن به هاب منطقه.

۱۱. احداث و گسترش خطوط ریلی به بنادر چابهار و بوشهر.

۱۲. توسعه و بهسازی خطوط ریلی در بنادر شهیدرجایی، بوشهر، امام و
خرمشهر.

۱۳. توسعه و فعال‌سازی بنادر شمالی کشور.

۱۴. احیاء کریدور ترانزیتی هند، ایران و افغانستان با افتتاح بندر
شهیدبهشتی.

۱۵. توسعه زیرساخت‌های ریلی و احداث خطوط آهن در استان‌های همدان،
کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، گیلان، زنجان و …

۱۶. احداث و توسعه خطوط ریلی آستارا- آستارا.

۱۷. برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در بازسازی و خرید هزاران دستگاه واگن
و لوکوموتیو با هدف نوسازی و توسعه ناوگان ریلی.

۱۸. توسعه خطوط ریلی به شیوه دو خطه کردن خطوط.

۱۹. هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برقی کردن مسیر ریلی تهران- مشهد.

۲۰ افزایش بهره وری ریلی در بخش مسافر در مسیر تهران- مشهد از ۵۰ قطار
به بیش از ۲۰۰ قطار در روز.

۲۱. افزایش بهره‌وری و کسب سهم بیشتر از بارهای ریل‌پسند با هدف گسترش
خدمات ریلی، کاهش هزینه و ریسک‌پذیری و حفاظت از محیط‌زیست.

۲۲. افزایش سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه بزرگراهی تهران- شمال.

۲۳. اجراء و تکمیل آزادراه اصفهان- شیراز.

۲۴. بهسازی، روکش آسفالت و احداث هزاران کیلومتر مسیر اصلی استانی و
ترانزیتی.

۲۵. توجه ویژه در توسعه هزاران کیلومتر راه روستایی.

۲۶. اختصاص تسهیلات و سوبسید نوسازی ناوگان جاده‌ای.

۲۷. سرمایه‌گذاری در نوسازی شبکه راداری هوایی کشور.

۲۸. انعقاد قرارداد خرید ده ها فروند هواپیما.

۲۹. تامین مالی خرید هواپیما به شیوه اجرا به شرط تملیک.

۳۰ . احیا و تاثیرگذاری شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور.

۳۱. تاسیس شورای‌عالی تزانزیت کشور.

۳۲. راه‌اندازی معاونت حمل و نقل.

۳۳. تدوین سند راهبردی مراکز لجستیکی.

۳۴. تدوین سند بنادر خشک.

و ده ها خدمت شایسته دیگر که الحق و الانصاف باید دست این وزیر شایسته
را به گرمی فشرد و بر سینه‌اش مدال لیاقت و افتخار آویخت.

هیات‌مدیره و دبیر کل فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا