فتاحى سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) مذاکره با مشاوران خارجی در حوزه حمل ونقل هوایی را یکی از رویکردهای اصلی این شهر فرودگاهی در مسیر جهانی شدن و رسیدن به اهداف بینالمللی اعلام کرد و گفت: ما از این طریق توانستیم تاکنون بخش زیادی از عملیات اجرایی این شهر فرودگاهی را انجام داده و تا چند ماه آینده شاهد بهرهبرداری از آنها باشیم.
کوروش فتاحی سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینیطی سخنرانی در
همایش بینالمللی حمل ونقل و لجستیک ایران با تاکید بر اهمیت و نقشچشمگیر
شرکت شهر فرودگاهی در حوزه لجستیک و حمل ونقل بیان کرد: بدون شک این شهر فرودگاهی
براساس منطقهای موجود در بخش رشد اقتصادی و حمل ونقل و لجستیک در کشور تشکیل شد.
فرودگاه امام خمینی در ۳۵ کیلومتری کلانشهر تهران ساخته و با هدف رونق و فعالیتهای
هوانوردی کشور شروع به کار کرد، اما از آنجایی که محور تفکر وزارت راه وشهرسازی در
دولت یازدهم فراتر از فعالیتهای هوانوردی بود به حوزه عملیاتی جدیدتری در صنعت
حمل ونقل هوایی ورود پیدا کردیم.
فتاحی با بیان اینکه ایجاد ارتباطات گسترده جهت کاهش هزینههای
عملیاتی بخش حمل ونقل هوایی هدف اصلی ما از ایجاد شهر فرودگاهی امام خمینی بود
گفت: در این راه تلاش کردیم تا امکانات گوناگونی را برای مشتریان این حوزه فراهم
کنیم. در حقیقت وجود تحریمهای علیه ایران باعث شد تا علاوه بر ما سایر شرکتهای
خارجی نیز از فرصتهای مطلوب موجود در این شهر فرودگاهی غافل بمانند، چراکه شرایطی
در این منطقه فراهم بود که بدون شک شرکتهای خارجی در عدم استفاده از آن بیشتر از
ما متضرر شدند.
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ادامه داد: ما به این شهر
فرودگاهی به صورت جهانی فکر کرده و آمادگی مشارکت با تمامی شرکتهای خارجی فعال در
این حوزه را داریم.
وی در این باره افزود: کلانشهر فرودگاهی امام خمینی علاوه بر فرودگاه
دارای منطقه آزاد، منطقه ویژه و لجستیک قوی است که هماکنون در حال آماده سازی آن
هستیم.
این مقام مسئول مذاکره با مشاوران خارجی در حوزه حمل ونقل هوایی را
یکی از رویکردهای اصلی این شهر فرودگاهی در مسیر جهانی شدن و رسیدن به اهداف بینالمللی
اعلام کرد و گفت: ما از این طریق توانستیم تاکنون بخش زیادی از عملیات اجرایی این
شهر فرودگاهی را انجام داده و تا چند ماه آینده شاهد بهرهبرداری از آنها باشیم.
خوشبختانه تاکنون از ۲۰ کمپانی بینالمللی حرفهای برای فهم نیازهای این شرکتها
مشاوره گرفتیم تا بتوانیم ضمن شناسایی نیازمندیهای عملیاتی و زیرساختهای قوانین
آنها به طور دقیق احتیاجات این شرکتها را در شهر فرودگاهی فراهم کرده و شاهد
ورود آنها به این حوزه باشیم.
فتاحی با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص تشکیل هابهای لجستیکی
در ایران از سوی وزارت راه وشهرسازی بیان کرد: شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نیز
به مطالعه در این خصوص پرداخته و اقدامات خوبی را انجام داده است. به طور مثال این
شهر فرودگاهی از حمل ونقل چندوجهی به عنوان یکی از مشخصه هابهای لجستیکی
برخوردار بوده و علاوه بر دسترسی به فرودگاه دارای اتوبان و خط ریلی نیز هستند.
وی در ادامه نزدیکی به مناطق پرجمعیت و تجاری، قرارگیری در یکی از مهمترین
نقاط جغرافیایی کشور، نزدیکی به صنایع مختلف و جمعیت ساکن در ۵ استان را از دیگر
امتیازات شهر فرودگاهی دانست و گفت: این موارد قطعا لجستیک ما رابه عنوان یکی از
بهترین و کمنظیرترین لجستیکهای موجود در خاورمیانه تبدیل کرده است.
فتاحی در پایان افزود: ما در این شهر فرودگاهی از حمایت قانونی وزارت
راه وشهرسازی و دولت برخوردار بوده و از جهت وجود نیروی انسانی و اراضی کاملا در
این منطقه غنی هستیم.