نظام مهندسی

رئیس نظام مهندسی ساختمان ایلام عنوان کرد:

رتبه جهانی ایران در ارائه خدمات مهندسی

با بررسی وضعیت تجاری جهان معاصر مشاهده می شود که به تدریج، به موازات صادرات کالا، صدور خدمات نیز رایج شده است، بطوری که در سال میلادی گذشته ۷/۱۶ درصد از کل صادرات جهان، مربوط به صدور خدمات بوده است.

به گزارش «صما» و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان، گفت: به طور خاص در زمینه ی صدور خدمات مهندسی، کشور ایران، رتبه ی هشتم جهان را دارا است؛ ایران با سهمی معادل ۹۵ میلیارد دلار در بازار جهانی که این مقدار با عقد تفاهم نامه هایی چون توافق اخیر سازمان نظام مهندسی استان ایلام، مدام در حال افزایش است.

منصور بهادری در ادامه اضافه کرد: جهت نیل به اهداف عالیه و توسعه استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام با توجه به تحولات اقتصادی جهان عزم خود را جهت صدور خدمات فنی و مهندسی جزم کرد.

;این مسئول سازمانی، با بیان اینکه پس از بررسی بازارهای هدف، کشور عراق به علت مرز زمینی مشترک، اشتراکات تاریخی و فرهنگی فراوان، تسلط نسبی به زبان و اقلیم منطقه و نیاز این کشور به بازسازی و ترمیم و اخذ وام از صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۱۰ جهت این امر انتخاب گردید، اظهار داشت: در گام بعدی رایزنی های دیپلماتیک انجام گرفت و از هیات عراقی که متشکل از اعضای مجلس حکومتی ملی استان واسط، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور عراق و رئیس سازمان استان واسط و هیات همراه جهت مذاکره و عقد تفاهم نامه دعوت به عمل آمد.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام، این هیات ضمن بازدید از پروژه های مسکن مهر، مدارس استان، میادین شهر، بیمارستانها و راههای مواصلاتی ایلام، با توان مهندسی و اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان آشنا شدند.

وی با اعلام اینکه در نهایت تفاهم نامه ای با محوریت موضوعاتی همچون تاسیس دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام در مرکز استان واسط، ترویج خدمات فنی و مهندسی در زمینه های مشاوره، طراحی، نظارت، صدور اکیپ های اجرایی و مصالح ساختمانی، برگزاری کلاسها و دوره های آموزشی مشترک و دعوت از شرکت های دارای صلاحیت ; ایلامی در مناقصات استان واسط عراق، منعقد گردید، اذعان داشت: بنا به درخواست هیات عراقی و جهت عملیاتی نمودن موارد مورد توافق دیداری ترتیب داده شد، که هیاتی متشکل از مجلس حکومتی ملی استان واسط، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور عراق و رئیس سازمان استان واسط و هیات همراه در جلسه مورد نظر حضور یافتند.

گفتنی است که هیات مذکور از چندین پروژه ی عمرانی و شهرسازی شاخص تهران، بازدید به عمل آورده و با قابلیت ها و توان مهندسان ایرانی آشنا شدند.

بهادری در پایان خاطر نشان ساخت: ذکر این نکته ضروری ; است که هیات عراقی در مرحله ی اول، از سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام درخواست مشارکت در ساخت ۴۵ مدرسه، ۲۴۰۰۰ واحد مسکن آپارتمانی، احداث زیرساخت های آبرسانی و فاضلاب، و انجام چندین پروژه ی راهسازی و پل سازی را داده است.

امید است که تاثیرات مثبت این تفاهم نامه را در آینده ی نزدیک برای دوطرف شاهد باشیم.

;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا