نظام مهندسی

ارائه خدمات گروه شهرسازی و گروه نقشه برداری در استان همدان

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: خدمات گروه شهرسازی و گروه نقشه برداری در استان همدان اجرایی می شود.

به گزارش «صما» و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، یونسیان با اشاره به اینکه مدتی است که قانون استفاده از مجریان ذی صلاح در استان همدان به اجرا درآمده، گفت: این قانون استفاده از مجری ذی صلاح را برای متراژ ۸۰۰ متر مربع به بالا اجباری کرده است و در همدان به طور کامل اجرا می شود.

وی همچنین اجرای کامل مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را از سال ۱۳۸۶ در این استان اجباری اعلام کرد و افزود: در این میان تشکیل شرکت های خدمات آزمایشگاهی از سال ۱۳۸۸ شروع شده و هم اکنون با وجود ۳۷ شرکت خدمات فنی و آزمایشگاهی، آزمایش های ژئوتکنیک، بتن و جوش انجام می شود.

نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان اظهار داشت: نظارت مضاعف در استان همدان از سال ۱۳۷۹ برای کلیه ساختمان ها و در کلیه رشته ها انجام شده است.

وی گفت: این استان از معدود استان هایی است که خدمات گروه شهرسازی و گروه نقشه برداری در آن اجرایی می شود.

یونسیان خطاب به مهندس ترکان رییس ; سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: از جنابعالی درخواست می شود در خصوص تشکیل شرکت های بازرسی فنی، ایجاد راهکار مناسب در بهره گیری بیشتر از خدمات کارشناسان ماده ۲۷، فشار بر افزایش اقلام استاندارد اجباری مصالح و تعامل با وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای آموزش نیروی کار ماهر تمهیدات لازم اندیشیده شود.

;

;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا