نظام مهندسی

نائب رئیس اول شورای مرکزی عنوان کرد :

واگذاری بخشی از خط مشی هفده گانه به نظام مهندسی استان ها

جلسه مشترک نائب رئیس اول شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با معاونت عمرانی استانداری سمنان در استانداری این استان برگزار شد.

به گزارش”صما” ;و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان سمنان، جلسه مشترکی با حضور حجت اله عامری، نائب رئیس شورای ;ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، کیانوش ;نیک هوش، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان و جانفشان، معاونت امور عمرانی استانداری این استان، برگزار شد.

در این جلسه در خصوص استقرار و الزام بکارگیری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین استفاده از مجریان ذیصلاح در ساخت و سازهای شهری ، بحث و تبادل نظر شد.

نائب رئیس اول شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور ضمن بیان اینکه بکارگیری مجریان ذیصلاح و تخصصص گرایی در صنعت ساختمان از مهمترین مباحث جلسه مذکور بود، گفت: خوشبختانه با مواردی که مطرح شده امید است ;ظرف مدت ۲ ماه آینده سازوکار بکارگیری سازندگان مسکن و ساختمان (مجریان ذیصلاح) در استان اجرایی شود.

حجت اله عامری با اشاره به حساسیت شورای مرکزی در مورد ;استقرار کامل قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اظهار داشت: ;بازنگری در اجرای قانون بخصوص در بحث مجریان ذیصلاح، به عنوان سازندگان واجد صلاحیت به صورتی باید انجام شود که تمامی ساختمان ها توسط این مجریان ساخته شود.

این مسئول سازمانی در ادامه یادآور شد: ;یکی از معضلات صنعت ساختمان کشور دخالت افراد فاقد صلاحیت در بحث اجرا است که امروز پیامد های آن بسیار آشکار بوده، اتفاقاتی که منجر به ;تلفات جانی و مالی شده اند شاهد این ادعا است؛ ;اکثر ساختمان ها توسط افراد فاقد صلاحیت ساخته شده اند.

به گفته عامری، بکارگیری مجریان ذیصلاح در سایر استان ها خوب بوده و این الزام قانونی در کشور یک پروسه موفقی را طی کرده است، امیدواریم همچنان در این مسیر گام برداریم که همه ساختمان ها سازنده ذیصلاح داشته باشند.

وی خط مشی ۱۷ گانه را بر گرفته از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دانست و گفت: در طی سالیان قبل کارهای بسیار خوبی در این خصوص انجام شده ولی هنوز برای رسیدن به شرایط مطلوب و آنچه مورد تأکید قانون است راهی طولانی را پیش رو داریم.

نائب رئیس اول شورای مرکزی با بیان اینکه بخشی از این خط مشی مرتبط با سایر دستگاه ها و ارگان ها بوده که استفاده از مصالح استاندارد و بکارگیری نیروی کار متخصص و آموزش دیده از آن دسته است، تصریح کرد: ما تعاملات خوبی با سازمان استاندارد کشور داشتیم، علاوه بر آن در خصوص تربیت نیروی انسانی ماهر اقدامات خوبی انجام شده است.

این مسئول سازمانی در ادامه اضافه کرد: شورای مرکزی جلسه ای را با رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور داشت که در این جلسه تأکید بر آموزش کارگران شاغل در بخش ساختمان طبق مفاد قانون و استفاده از نیروی دارای کارت مهارت فنی بود.

عامری در پایان از بروز یک ;اتفاق مثبت که در جریان است ودر جلسه آتی شورای مرکزی مطرح خواهد شد، خبر داد و گفت: این اتفاق، در خصوص واگذاری بخشی از خط مشی ۱۷ گانه سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به سایر استان ها است. بدین صورت که استان ها مسئولیت پیگیری و اجرای این خط مشی را داشته باشند، به این منظور که ;سریعتر به هدف خود برسیم. مسلماً شورای مرکزی بضاعت محدودی دارد و بعضاً استان های کشور توانایی خوبی را دارند. به هر حال امیدواریم با اقدامات موثر به نتیجه مطلوب و دلخواه برسیم.

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا