شهر

اجرای بزرگترین پروژه زیرگذر عابر پیاده پایتخت به کجا رسید؟

در اردیبهشت ماه سال ۹۱ بود که مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران از اجرای بزرگترین پروژه زیرگذر عابر پیاده پایتخت در میدان آزادی خبر داد، پروژه ای که به دلیل ضرورت سامان‌بخشی به تردد عابران پیاده در میدان آزادی و وجود مراکز متعدد تبادل سفر از جمله پایانه‌های تاکسیرانی، اتوبوسرانی، BRT و ترمینال غرب در این میدان قرار بود اجرایی شود.

ولی‌اله نجاتی
مسگری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۵،درباره اجرایی شدن شبکه زیرگذر
عابرپیاده میدان آزادی، گفت: دو پروژه زیرگذر جناح و شهید لشگری جز شبکه زیرگذر
آزادی نیست و بحث اجرای این شبکه هنوز مصوبه‌ای ندارد و طراحی و پیاده سازی آن
قطعی نشده است
.

وی از افتتاح زیرگذر
عابر پیاده «شهید لشگری» تا پایان تابستان خبر داد و گفت: با احداث این زیرگذر
جریان تردد عابرین پیاده در سطح خیابان حذف شده و تسهیل ترددها و کاهش تاخیر حرکت
خودروها را شاهد خواهیم بود
.

وی ادامه داد:
بزرگراه شهید لشگری یکی از ورودی های غرب تهران است که با حجم تردد سفرهای شهری مواجه
است. از سوی دیگر قرارگیری پایانه آزادی در حاشیه ضلع شرقی بزرگراه شهید لشگری
باعث تداخل حرکت عابر پیاده و خودروها در این نقطه از بزرگراه شده و مشکلات
ترافیکی و ایمنی تردد به وجود آورده بود. بر همین اساس ساخت این زیرگذر در دستور
کار قرار گرفت
.

وی افزود:
زیرگذرعابر پیاده شهید لشگری به طول ۱۳۰ متر، ضلع جنوب به شمال بزرگراه لشگری را
به یکدیگر متصل می‌کند. ضمن اینکه عابرین را به طور مستقیم به پایانه آزادی و
ایستگاه میدان آزادی در خط ۴ مترو ارتباط می‌دهد که تا پایان تابستان به بهره برداری
می رسد
.

افتتاح زیرگذر عابر
پیاده جناح همچنان در انتظار پله برقی

در حالی که کار
عمرانی زیرگذر عابر پیاده «جناح» به عنوان یکی دیگر از پروژه های شهرداری منطقه ۵
از آذرماه سال ۹۳ به اتمام رسیده است اما تاکنون به دلیل محیا نشدن پله برقی
افتتاح آن به تاخیر افتاده است. این زیرگذر ضلع شرقی خیابان محمدعلی جناح را به
ضلع غربی آن متصل می‌کند
.

نجاتی در پاسخ به
علت تاخیر زمان افتتاح این زیرگذر گفت: شرکت تامین کننده پله برقی نتوانست در زمان
تعیین شده پله برقی ها را تامین کند، احتمالا افتتاح این زیرگذر تا پنج الی شش ماه
آینده انجام شود
.

شهروندانی که روزها
سختی تردد در دو مسیر جناح و شهید لشگری میدان آزادی را به امید استفاده از زیرگذرها
و تردد ایمن در آینده متحمل شدند پس از گذشت سه سال بار دیگر باید در انتظار پله
برقی بنشینند تا روزی به نابسامانی های ترافیکی این میدان سامانی داده شود و
عابرین با خیالی اسوده تردد کنند
.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا