مسکن و ساختمان

۹۹درصد آسانسورهای اماکن عمومی غیراستاندارد است

رئیس سندیکای صنایع آسانسور از تدوین استراتژی صنعت آسانسور در کشور خبر داد و گفت: ۹۹درصد آسانسورهای اماکن اداری و عمومی که مورد کنترل و بازرسی سازمان استاندارد قرار گرفته‌اند، غیر استاندارد هستند.

رئیس سندیکای صنایع آسانسور از تدوین استراتژی صنعت آسانسور در کشور
خبر داد و گفت: ۹۹درصد آسانسورهای اماکن اداری و عمومی که مورد کنترل و بازرسی
سازمان استاندارد قرار گرفته‌اند، غیر استاندارد هستند
.

محمدرضا زهره‌وندی رئیس سندیکای صنایع آسانسور
و پله برقی کشور در نشست خبری که امروز در این سندیکا برگزار شد با بیان این مطلب افزود:
در سال گذشته ۴۵ هزار دستگاه آسانسور در کشور نصب شده است، گفت: ۱۲ تا ۱۳ هزار عدد
از موتور این آسانسورها در داخل تولید شده و بقیه موتورها وارداتی بوده است که ۷
تا ۸ هزار مورد مربوط به آسانسورهای خاص با ارتفاع، سرعت و ظرفیت بالا بوده است

وی گفت: طی سال‌های اوج ساخت مسکن مهر سالانه حدود ۷۵ هزار دستگاه
آسانسور در کشور نصب می شد که با این کار، ایران بعد از چین، آمریکا و هند رتبه
چهارم را به خود اختصاص داده است
.

زهره‌وندی با اشاره به اینکه هم اکنون در ۱۳ استان کشور شعبه سندیکای
صنعت آسانسور و پله برقی داریم تصریح کرد: برای گسترش سندیکای این صنعت در استان‌های
مختلف تلاش‌های زیادی انجام شده گفت: ظرف ۲۵ روز آینده سندیکای این صنعت در
استان‌های آذربایجان غربی، لرستان و کرمانشاه ایجاد و شعبه‌های این بخش تا
پایان امسال در ۲۰ استان گسترش می‌یابد
.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های زیرمجموعه سندیکای صنایع آسانسور و
پله برقی
۱۳۰۰ شرکت مختلف و ۵هزار شرکت حقوقی است اظهار
داشت: در این صنعت تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر اشتغال زایی به صورت مستقیم و ۲۰۰
هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است
.

زهره‌وندی با اشاره به اینکه مالکین و سازنده‌ها برای کاهش هزینه‌ها
به طور مستقیم قطعات آسانسور را خریداری کرده و با کمک نصاب کار نصب را انجام می‌دهند
گفت: اکثر حوادث مربوط به آسانسور مربوط به آسانسورهای نصب شده غیرقانونی است و
نظارت کافی در این زمینه وجود ندارد
.

رئیس سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی کشور ادامه داد:
آسانسورهای استاندارد با حوادث کمتری مواجه هستند
.

وی گفت: قفل در آسانسور، ضربه گیر، ترمز اضطراری و کنترل کننده سرعت
از جمله قطعاتی هستند که باید استاندارد اجباری داشته باشند
.

رئیس سندیکای صنعت آسانسور و پله برقی کشور با اشاره به اینکه
آسانسورهای قدیمی باید استاندارد ادواری بگیرند افزود: آسانسورهای ساختمان‌های
اداری و دولتی بازرسی ادواری نمی‌شوند چرا که برای اجرایی شدن بازرسی‌های ادواری و
خدمات سرویس نگهداری قانون مشخصی وجود ندارد
.

وی با بیان اینکه بعد از سال اول نصب آسانسور طبق دستورالعمل‌های بین‌المللی
بازبینی و سرویس‌دهی ماهیانه ضروری است افزود: در کشور ما نه تنها قانونی در این
خصوص وجود ندارد بلکه برای اجرایی شدن چنین قانونی حتی زیرساخت‌های آن هم فراهم
نشده است و همکاری مراکز دولتی نظیر شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی، فرمانداری‌ها
را می‌طلبد
.

رئیس سندیکای صنایع آسانسور از تدوین استراتژی صنعت آسانسور در کشور
خبر داد و گفت: این استراتژی با تأکید بر دستیابی به تکنولوژی نوین، ساخت
آسانسورهای خاص و عمومی و همچنین حقوق مصرف‌کننده، صادرات خدمات فنی مهندسی و
محصولات ساخته شده در دست تدوین است
.

وی با بیان اینکه هیچ حمایتی از تولید کنندگان آسانسور صورت نمی‌گیرد
و اکثر تولیدات آسانسور داخل کارگاهی است و باید کارخانه‌ای شود افزود: موتورهای آسانسورهای
داخل کشور به ترتیب از کشورهای ایتالیا، آلمان، چین و ترکیه و ریل آسانسورهای داخل
کشور به ترتیب از کشورهای ایتالیا، چین، اسپانیا و ترکیه وارد می‌شود این در حالی است
که در کابین‌سازی آسانسورها و درهای لولایی اتوماتیک در کشور خودکفا هستیم
.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا