مسکن و ساختمان

تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی ایران به وزارت راه و شهرسازی اعطا شد

چهارمین دوره تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران برگزار و تندیس زرین سرآمدی در روابط عمومی ایران به وزارت راه و شهرسازی اعطا شد.

چهارمین دوره تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران عصر رو چهارشنبه ۳۱
تیرماه ۹۴ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد و در این آیین تندیس
زرین سرآمدی روابط عمومی ایران به سید قاسم بی نیاز رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی
وزارت راه و شهرسازی اعطا شد
.
این تندیس به دلیل تعهد به سرآمدی و طی مسیر سرآمدی بر اساس مدل تخصصی‌شده
EFQM در روابط عمومی و کسب امتیاز عالی طبق آرای ممیزان و ارزیابان در چهارمین
دوره آیین تقدیر از سرآمدان ایران به مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و
شهرسازی اهدا شد
.
علی فروزفر دبیر هیات‌ داوران چهارمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان
روابط عمومی ایران در ابتدای این همایش بیانیه هیات ‌داوران را قرائت کرد و از روابط
عمومی‌هایی که تعهد به سرآمدی سپرده‌اند یا آثار خود را در معرض داوری یا ممیزی
قرار دادند تشکر کرد
.
محمدمهدی فرقانی عصر چهارشنبه در چهارمین آیین تجلیل از سرآمدان روابط
عمومی های کشور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی، افزود: روابط عمومی ها امروز با
چالش هایی روبرو هستند که هیچگاه در عمرشان با آن روبرو نبوده اند و آن علتش رسانه
ای شدن جهان است
.
به گفته وی امروز باید یکی از معیارهای انتخاب مدیران در دستگاه های
اجرایی این باشد که آن شخص چقدر چهره رسانه ای و تعامل با اصحاب رسانه دارد
.
رئیس نخستین دانشکده علوم ارتباطات کشور گفت: مدیری که نتواند امروز
با رسانه ها تعامل داشته باشد دیر یا زود قافیه را باخته و هیچگاه حتی روابط عمومی
سازمانش نیز هر چقدر قوی باشد نمی تواند این خلاء را پر کند
.
این استاد دانشگاه گفت: با وجود این همه سایت، شبکه های اجتماعی و
رسانه ها امروز باید مدیران و روابط عمومی روزآمد و تولید محتوا کنند و چنانچه با رسانه
ها به عنوان منابع خبری تعامل نداشته باشند رسانه ها به ناچار به منابع غیر خبری و
سایر شبکه ها مراجعه و اخبار را آنگونه که خواستند منتشر می کنند
.
فرقانی تصریح کرد: امروز در یک سپهر رسانه ای زندگی می کنیم که صدها و
هزاران شبکه ارتباطی همزمان فعالیت داشته و سخنان مخالفان و موافقان را کار می
کنند لذا روابط عمومی ها باید با رصد رسانه ها در جریان ریز اخبار روز بوده و
بتوانند به موقع پاسخگو و موارد را اطلاع رسانی کنند
.
به گفته وی اگر چه روابط عمومی ها باید در درون سازمان ها نیز پاسخگوی
مدیران خود باشند ولی اگر یک رصدگر خوب تحولات در برون سازمان باشند به مراتب یک
روابط عمومی قوی و یک گام به جلو خواهند بود
.
استاد دانشگاه ارتباطات و روزنامه نگاری تصریح کرد : اگر یک رسانه
امروز به نادرست و غیر واقع به تبلیغ عملکرد سازمانی بپردازد که آن سازمان عملکرد خوبی
نداشته ، نه تنها این رسانه به اصول اخلاق حرفه ای رسانه ای عمل نکرده بلکه زمانی
دستش رو خواهد شد و آنگاه جایگاه خود را از نظر سرمایه مخاطب از دست خواهد داد
.
به گفته رئیس نخستین دانشکده علوم ارتباطات کشور روابط عموی زمانی
ارزش واقعی خودش را به دست می آورد که به اصول حرفه ای و اخلاق حرفه ای پایبند و عمل
گرا باشد ، اگر روابط عمومی ها پایبند این اصول نباشند حتما به انحطاط کشیده
خواهند شد
.
عضو هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی اظهار
داشت
: روابط
عمومی امروز شغل و حرفه ای سخت و وظیفه و رسالت آنها سنگین است لذا روابط عمومی ها
باید با دید آسیب شناسی وارد عمل شده و بتوانند نقاط ضعف را به نقطه قوت تبدیل و
گام های موثری در جهت اهداف سازمان و برون سازمانی بردارند
.

پاسخگویی به نیاز افکار عمومی و حل مسائل ارتباطی سازمان‌ها

در ادامه این همایش هوشمند سفیدی دبیر آیین تقدیر از سرآمدان روابط
عمومی ایران با اشاره به اینکه جامعه درحال‌توسعه برای پاسخگویی به نیاز افکار عمومی
و حل مسائل ارتباطی سازمان‌ها به «روابط عمومی سرآمد» نیاز دارد، گفت: ساختار و
عملکرد روابط عمومی سنتی پاسخگوی نیازهای جامعه، سازمان و مخاطب امروزی نیست و
برای اصلاح این مسئله نیازمند الگویی از روابط عمومی هستیم که جامع، متوازن و
دارای ویژگی‌های برتری باشد که آن را از روابط عمومی عادی و معمولی متمایز می‌سازد
.
دبیر چهارمین دوره آیین سرآمدان روابط عمومی «مدل سرآمدی روابط عمومی»
را ابزار پایش روابط عمومی و عاملی برای تکوین آن دانست و گفت: در این مدل از طریق
۹ معیار بنیادین و ۸۱ معیار فردی کیفیت ساختاری و عملکردی روابط عمومی بین صفر تا
هزار امتیاز تعریف شده و با یک عدد مشخص نمایش داده شده است و بر این اساس نسبت به
آسیب‌شناسی روابط عمومی و ارائه راه‌کارهای بهبود اقدام می‌شود
.
وی تعهد به سرآمدی را آغاز ورود به مسیر سرآمدی دانست و گفت: روابط عمومی‌هایی
که متعهد به سرآمدی می‌شوند «تقدیرنامه تعهد به سرآمدی
» می‌گیرند، روابط عمومی‌هایی که موفق به عبور از میانه مسیر سرآمدی
شوند
«نشان یا
تقدیرنامه تعالی روابط عمومی» اخذ می‌کنند و روابط عمومی‌هایی که به مرحله انتهای
سرآمدی برسند با توجه به امتیاز دریافتی، تندیس بلورین، سیمین یا زرین می‌گیرند
.
هوشمند سفیدی خاطرنشان کرد: در آیین امروز ۱۸ روابط عمومی سرآمد که
امتیازی بین ۷۰ تا ۸۵ درصد از امتیاز سقف را کسب کرده‌اند معرفی می‌شوند
.
وی به نقش مدیران ارشد در سرآمدی روابط عمومی‌ها اشاره کرد و گفت:
انتخاب مدیر متخصص کارآمد نقطه کلیدی حرکت روابط عمومی به سمت سرآمدی است و ما مدیران
ارشدی را که انتخاب عقلایی در مدیریت ارتباطات تحت امر خود داشته باشند و از
سرآمدی روابط عمومی حمایت کنند به‌عنوان «مدیر ارشد تعالی گر ارتباطی» انتخاب می‌کنیم
.
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه وشهرسازی در این مراسم از
سوی هیئت‌داوران که از استادان و متخصصان روابط عمومی ایران تشکیل شده بود مورد تقدیر
قرار گرفت
.
این تندیس به دلیل تعهد به سرآمدی و طی مسیر سرآمدی بر اساس مدل تخصصی‌شده
EFQM در روابط عمومی و کسب امتیاز لازم طبق آرای ممیزان و ارزیابان در چهارمین
دوره آیین تقدیر از سرآمدان ایران و دریافت امتیاز لازم به مرکز روابط عمومی و
اطلاع‌رسانی وزارت راه وشهرسازی اهدا شد
.
در این مراسم ، ضمن اعطای”گواهینامه تعهد به سرآمدی” به
روابط عمومی هایی که اخیراً متعهد به سرآمدی شده اند ، به روابط عمومی هایی که
بتوانند به میانه مسیر سرآمدی برسند و ۵۰۰ امتیاز کسب کرده‌اند ، “نشان تعالی
روابط عمومی” و به روابط عمومی هایی که از ۵۵۰ امتیاز عبور کرده و تا ۹۰۰
امتیاز
( از ۱۰۰۰
امتیاز ممکن ) را کسب کرده‌اند به ترتیب از رتبه پایین به بالا یکی از تندیس های
بلورین، سیمین و زرین اعطاء شد
.
در چهارمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی های ایران که با
حضور بیش از ۵۰۰ نفر از اساتید و کارشناسان روابط عمومی های کشور در مرکز همایش سازمان
اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، ‘آبی بل سانچر دی والتر’ رئیس انجمن بین المللی
روابط عمومی در پیامی انتشار جهانی مدل سرآمدی روابط عمومی را خواستار شد
.
در بخشی از این پیام آمده است: برای من جالب توجه است در جمهوری
اسلامی ایران با بهره گیری از چارچوب مدل تعالی سازمانی
EFQM و دانش انباشته صاحبنظران روابط عمومی در سطح جهان، مدلی به نام ‘
سرآمدی روابط عمومی
ارائه شده است.
سانچر دی والتر افزود: این مدل دارای ۹ معیار بنیادین و ۸۱ معیار فرعی
است و با استفاده از آن می توان کیفیت عملکردی، ساختاری، توانمندی های فنی، انسانی،
مادی و لجستیکی آن را با یک عدد مشخص که نمایانگر وضعیت کلی روابط عمومی در یک
سازمان است را مشخص کرد
.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی پیش از این نیز با دریافت تندیس و لوح
تقدیر مورد تجلیل قرار گرفته است
.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا