مسکن و ساختمان

۱۷۰ هزار مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل شد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که هم‌اکنون ۳۳۰ هزار مسکن مهر آماده افتتاح فاقد خدمات زیربنایی و روبنایی هستند، گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۷۰ هزار مسکن مهر به مردم تحویل شده است.

تسنیم: احمد اصغری مهرآبادی اظهار کرد:‌ از ۲میلیون و ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور که ساخت آن ها آغاز شد در حال حاضر بیش از ۱میلیون و ۹۵۰ هزار واحد در مرحله سفت کاری قرار دارد و یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد کار ساخت آن به پایان رسیده که از این تعداد ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

;

وی تصریح کرد: ۱۰۰ هزار واحد دیگر از مسکن مهر در کشور نیز آماده افتتاح است که در هفته دولت بیش از ۵۰ هزار واحد تحویل شده و واحدهای باقیمانده بزودی تحویل خواهد شد.

;

وی با اشاره به این‌که ۳۳۰ هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح فاقد خدمات زیربنایی هستند بیان کرد: از آنجا که خدمات زیربنایی آنها آماده نشده امکان تحویل به مردم وجود ندارد،اما با رایزنی های صورت گرفته با وزارت نیرو و نفت به زودی مشکل آنها نیز حل خواهد شد و طی چند ماه آینده شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

;

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که هم‌اکنون ۴۰۰ هزار واحد از مسکن مهر ; در مرحله ناک‌کاری قرار دارد، گفت: با احتساب ۳۳۰ هزار واحد حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهرکشور نیاز به خدمات زیربنایی خواهند داشت و برنامه ما این است در صورت فراهم شدن این خدمات تا پایان سال جاری همین ۷۰۰ هزار واحد را به بهره برداری برسانیم.

;

مهرآبادی با اشاره به تشکیل کارگروه های تامین خدمات زیربنایی و روبنایی به دستور معاون رییس جمهوری افزود: در بخش زیربنایی اعتبار مورد نیاز ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است و مصوب شد که در شش ماهه اول سال هزار میلیارد تومان پرداخت شود؛در بخش روبنایی نیز جهت ساخت مدرسه،مسجد،درمانگاه و کلانتری حدود ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که پس از جمع بندی تقدیم معاون اول رییس جمهور خواهد شد تا در این خصوص تصمیماتی گرفته شود.

;

به گفته وی، تاکنون ساخت ۲۸۰ باب مدرسه و ۲۷۰ واحد مسجد از منابع داخلی آغاز شده است که از این تعداد ۹۰ باب مدرسه و ۷۰ واحد مسجد به بهره برداری رسیده است و تعدادی کلانتری و درمانگاه نیز در حال ساخت است.

;

وی یادآور شد: در دولت تدبیر و امید و طی یکسال گذشته ۲۶۰ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده است که از این تعداد ۱۷۰ هزار واحد به مردم تحویل شده و مابقی نیز در هفته های آینده افتتاح خواهد شد.

;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا