مسکن و ساختمان

کسانی که خانه‌شان در اثر گودبرداری تخریب می‌شود، کجا مراجعه کنند

رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در صورتی که در جریان هر نوع گودبرداری، خانه‌های اطراف برای حفاظت از جان افراد تخلیه شود، مالک وظیفه دارد که تمهیدات اسکان این افراد را فراهم کند.
مهدی چمران در این باره به ایسنا گفت: به هر حال مالک یک پروژه ساختمانی موظف است در صورتی که بیم به خطر افتادن جان افراد در پلاک‌های مجاور را دارد، نسبت به تخلیه و همین‌طور تامین اسکان آنها اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مالک شرایط اسکان موقت را برای ساکنان املاک تخلیه شده فراهم نکند، ساکنان می‌توانند بلافاصله به دادگستری شکایت کنند تا ضابط قضایی از ادامه کار جلوگیری و مالک را مجبور به فراهم کردن شرایط اسکان موقت کند.
به گزارش دنیای‌اقتصاد مدتی است ریزش ساختمان مسکونی مجاور محل گودبرداری‌ها به عضو لاینفک ساخت‌وسازهای شهر تهران تبدیل شده بدون آنکه شهرداری یا نظام‌مهندسی اقدام بازدارنده‌ای برای جلوگیری از چنین حوادثی انجام دهد.
تکرار ریزش و تخریب در گودبرداری‌ حتی این شائبه را به وجود آورده که سازنده‌ها سواد کافی برای احداث ساختمان را ندارند، اما در مقابل، کارشناسان می‌گویند: میان‌برهایی که بسازوبفروش‌ها به کار می‌برند تا با کمترین هزینه و بیشترین سود، ساختمان احداث کنند به این نوع حوادث دامن می‌زند و در این میان، ضعف بازرسی‌ و کنترل نهادهای مرتبط، استفاده از این میان‌بر را تقویت کرده است.

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا