مسکن و ساختمان

مدیرعامل بانیان امید در گفتگو با صما:

دوازدهمین نمایشگاه رنگ و رزین آغاز به کار کرد

دوازدهمین نمایشگاه رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان تهران، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی صنوف مسکن ایران (صما) شهنام سپاس‌دار، مدیرعامل شرکت برنامه‌ریزی نمایشگاهی بانیان امید (برگزار کننده نمایشگاه) با اشاره به برگزاری این نمایشگاه، از حضور ۱۸۰ شرکت داخلی و ۲۰ شرکت خارجی در این دوره خبر داد و گفت: دوازدهمین دوره نمایشگاه رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران به مدت چهار روز از ۱۹ تا ۲۲، آذر ماه دایر خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارائه آخرین دستاوردهای صنعتی، توسعه روابط تجاری و بازرگانی و ایجاد ارتباط دست‌اندرکاران داخلی و خارجی و افزایش اشتغال است.

سپاس‌دار گفت: نکته مهمی که در این مجال قابل بررسی خواهد بود، بازخورد نمایشگاه است که باید در گذر زمان متناسب، مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: در این رابطه نمونه جالبی وجود دارد که یادآوری آن باعث لذت و شعف است. سه سال پیش، شرکت کاملا خارجی از ترکیه‌ در این نمایشگاه حضور یافت. سال بعد از آن، با ارتباط‌هائی برقرار شده، این شرکت تبدیل به شرکتی تحت لیسانس شد و سال پیش این مجموعه با سرمایه‌گذاری، به شرکت تولیدی داخلی، تبدیل شد به همین دلیل نباید انتظار بازخورد لحظه‌ای از این نوع نمایشگاه‌ها داشت.

سپاس‌دار در پاسخ به این سوال خبرنگارما که چه ارتباطی بین این نمایشگاه و اشتغال‌زائی وجود دارد؟ گفت: در حوزه تولید رنگ، رزین و پوشش‌های صنعتی و کامپوزیت، ۵۰۰ شرکت دارای پروانه بهره‌برداری، وجود دارد. این تولیدات نیروی کار ماهر، نیمه ماهر و کاملا متخصص می‌خواهد که خوشبختانه به این دلیل که مواد اولیه این صنعت، کاملا داخلی است، توان تولیدات بیشتر در کشور وجود دارد. قابل ذکر است که ۸۰ درصد مواد مورد نیازاین صنعت، داخلی است و ; ۹۰درصد تولیدات این حوزه، در داخل کشور استفاده می‌شود. خوشبختانه از نظر کیفیت، تولیدات ما قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد بنابراین با افزایش تولیدات این حوزه، صادرات نیز افزایش خواهد یافت. به وضوح افزایش سطح تولید در این صنعت، به افزایش اشتغال خواهد انجامید.

;

; ; ;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا