مسکن و ساختمان

امکان وام‌دهی به مسکن نداریم

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی با اعلام اینکه فعلا ساخت مسکن امکان استفاده از تسهیلات این صندوق را ندارد، گفت: بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار تسهیلات ارزی و ریالی، برای استفاده طرح های مختلف مسدود شد.

;محمود دودانگه در گفتگو با مهر رقم جدید مسدودی انجام شده در قالب قراردادهای صندوق توسعه ملی، گفت: تاکنون به صورت ریالی و ارزی بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار برای استفاده طرح های مختلف کشاورزی، صنعتی، انرژی، نیرو و سایر حوزه ها مسدودی در بانک ها انجام شده است.

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: از این مبلغ بیش از ۱۲میلیارد دلار به صورت ارزی و ۵ میلیارد دلار نیز به صورت ریالی است که عمدتا در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

دودانگه در این زمینه که برخی مباحث پیش از این برای امکان استفاده بخش مسکن از تسهیلات صندوق توسعه ملی مطرح شده است، بیان داشت: بخش مسکن، اساسا امکان استفاده از تسهیلات و منابع بخش مسکن را نخواهد داشت.

این مقام مسئول در صندوق توسعه ملی، ادامه داد: نه تنها نمی توان تسهیلات ارزی صندوق ;را به بخش مسکن اختصاص داد، بلکه در بخش ریالی نیز قانون بودجه سال ۹۱ پرداخت ۲۰ درصد از منابع صندوق به صورت ریالی را فقط برای بخش های کشاورزی و صنعت پیش بینی کرده است که به هر یک از این بخش ها، ۱۰درصد از منابع صندوق به صورت ریالی پرداخت می شود.

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی، تاکید کرد: البته به دلیل اینکه بخش ساخت مسکن به تسهیلات ریالی نیاز دارد و امکان استفاده از منابع ارزی در این بخش وجود ندارد، بنابراین فعلا نمی توان منابعی را از طریق صندوق توسعه ملی به بخش مسکن اختصاص داد.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا