مسکن و ساختمان

پیشرفت ۹۵ درصدی آزادراه ساوه – همدان و افتتاح این پروژه تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی ازپیشرفت ۹۵ درصدی ساخت آزادراه ساوه – همدان خبر داد و زمان بهره برداری از آن را پایان سال اعلام کرد.

احمد صادقی در حاشیه بازدید از آزادراه ساوه – همدان در گفت‌وگو ایسنا اظهار کرد: ساخت آزادراه ساوه پیشرفت خوبی داشته و تنها پنج درصد از عملیات ساخت آن باقی مانده است.

وی با اعلام اینکه تا پایان سال جاری کار ساخت آزادراه ساوه همدان پایان می‌یابد و به بهره‌برداری می‌رسد گفت: آزادراه ساوه – همدان به عنوان بخش عمده و مهمی از آزادراه غرب کشور است که کربلا نامیده می‌شود.

صادقی افزود: ۶۰.۵ کیلومتر از این آزادراه در سال ۸۹ و ۲۶ کیلومتر دیگر آن در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۹۰ کیلومتر آن نیز در دست اجراست.

رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر تلاش برای اتمام ساخت آزادراه ساوه – همدان تا پایان دولت دهم خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از ۱۷۵ کیلومتر این آزادراه آسفالت شده و روسازی آن نیز در بخش‌هایی پایان یافته است.

صادقی درباره اعتبارات این طرح گفت: حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در این آزادراه هزینه شده که ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد دیگر توسط بخش خصوصی تامین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: با احداث آزادراه ساوه – همدان مسافت از تهران به همدان از ۳۲۵ به ۳۰۰ کیلومتر و زمان سفر از ۲۳۰ دقیقه به ۱۸۰ دقیقه برای وسایل نقلیه سواری کاهش می‌یابد.

رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بیان اهداف احداث آزادراه ساوه – همدان گفت: این آزادراه به منظور رفع تنگناهای موجود راه‌های اصلی غرب کشور و دسترسی سریع به این مناطق، کوتاه کردن زمان مسافرت، ارتباط سریع بین ایران و کشورهای آسیای میانه به کشورهای عراق و سوریه و نیز کشورهای اروپایی حاشیه دریای مدیترانه و به عبارت دیگر احیای جاده ابریشم مدنظر است.

به گزارش ایسنا ساخت آزادراه ساوه – همدان از تیرماه ۱۳۸۷ و از شمال شهرک صنعتی کاوه از آزادراه تهران – ساوه منشعب شده و انتهای آن در کویرجان به بزرگراه همدان – روعان متصل می‌شود.

پیش از این صادقی اعلام کرده بود این آزادراه پایان دولت دهم افتتاح می‌شود اما با توجه به پیشرفت سریع کار این بار وعده افتتاح تا پایان سال را داده است.

رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین اعلام کرد: آزادره قروه – همدان نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا