مسکن و ساختمان

آهن‌کوب؛ مدیرعامل فوم تمیم در گفتگو با «صما»:

با وجود شرایط بد اقتصادی، بر ادامه تولید اصرار داریم

با بالا رفتن قیمت دلار در سه ماه گذشته، مردم برای خرید کالا به بازار، هجوم آوردند اما به طور طبیعی، پس از گذشت زمان، تقاضا پائین می‌آید و کم‌کم آرامش به بازار برمی‌گردد.

هوشیار آهن‌کوب، مدیرعامل شرکت فوم سرد تمیم، با اعلام مطلب فوق، در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی صنوف مسکن ایران (صما)گفت: مرحله اول بحران را پست‌سر گذاشته و با سیاست‌هائی که در پیش گرفته‌ایم، از جمله افزایش ساعات کار، کم کردن سود و پائین آوردن هزینه‌های شرکت، منتظر بازگشت آرامش به بازار هستیم.

آهن‌کوب، ادامه داد: طی دوره‌هائی که نوسان قیمت ارز در صدر اقتصاد بود، تاثیر مهمی بر حوزه تولید گذاشته شد به طوریکه بسیاری از فعالان به طور موقت، کارها را تعطیل کرده‌اند زیرا مواد اولیه بسیار گران شده و عوامل موثر دیگر در تولید، با افزایش معنادار قیمت روبرو بوده است.

وی در ادامه گفت: وقتی چنین نوساناتی پیش می‌آید و قیمت بالا می‌رود، کاهش قیمت و بازگشت بازار به حالت قبل، بسیار سخت است در این صورت، باید زمان بگذرد تا جو بازار به حالت سکون و آرامش بازگردد.

آهن‌کوب به بازار فعلی تولیدات اشاره کرد و گفت: ما در بخش تولید و اجرای عایق فعالیت می‌کنیم و تمام سعی‌مان این است که به هر قیمتی کار تعطیل نشود و با اینکه سودمان کم شده، اصرار به ادامه «تولید» و اجرای پروژه داریم. وضعیتی که امروز برای ما بوجود آمده این است که فروش بالا است اما سود و بازدهی به علت تغییر قیمت دلار، پائین آمده است.

مدیرعامل شرکت فوم سرد تمیم در ادامه، مشکل اصلی بخش تولید را نوسانات قیمت دلار دانست و گفت: تولید داخلی به دلار مربوط است. در این مقطع با توجه به وضعیت موجود، چون اکثر تولیدکننده‌ها مواد اولیه‌شان را با قیمت پائین خریداری کرده‌اند، برای تولید مجدد دست نگه داشته‌اند تا ببینند اوضاع چگونه پیش می‌رود.

وی در ادامه به نقش دولت در کنترل و مدیریت وضعیت موجود اشاره کرد و گفت: به نظر من تا بحال دولت تصمیمات غلطی گرفته که همین موارد، باعث بروز وضعیتی پیش رو است. به طور مثال، ذوب‌آهن اصفهان، ممنوعیت صادرات دارد و بخش قابل توجه از درآمدها حذف می‌شود که معلوم نیست هزینه آن را چه کسی باید بپردازد؟! قطعا از ابتدای سال، شرکت ذوب‌آهن، محاسبه کرده که در بخش صادرات چقدر درآمد ارزی خواهد داشت در این هنگام وقتی عملا درآمد صادرات قطع می‌شود، هزینه در جای خودش باقی است و برای جبران هزینه‌ها به بخش‌های دیگر فشار می‌آید مثال این وضعیت مانند فردی است که براساس نیاز، دو جا کار می‌کند اما ناگاه یک کار را از دست می‌دهد! در چنین حالتی، وضعیت غیرقابل پیش‌بینی به وجود می‌آید؟!

آهن‌کوب درباره سیاست‌های مدیریتی که توسط همکارانش برای مدیریت بحران اتخاذ شده، گفت: ما تنها کاری که کرده‌ایم این است که، افزایش ساعات کار داشته‌ایم و سود حاصل از اجرا و اخذ اجرت را کم کرده‌ایم. از سوئی هزینه‌های شرکت را پائین آورده‌ایم تا بتوانیم، ماشین‌های کارخانه را روشن نگه داریم. در این میان با اتخاذ روش‌هائی، قیمت تمام شده کالا را پائین آورده‌ایم چون فقط هدفمان بر تولید و اجرا متمرکز است.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا