مسکن و ساختمان

بحرینی؛ مدیرعامل شرکت پویا پنجره پارسیان در گفتگو با صما:

اعتمادی به فضای پیش رو وجود ندارد

نوسانات در چند بخش تاثیرگذار بوده است. خریدهای جدید با قیمت بالا انجام شده که عموما به دلیل اتمام قراردادهای قبلی است. در این میان تعهد فروشندگان مواد اولیه برای تحویل دادن کالا و مواد اولیه با قیمت مناسب و توافق شده قبلی از میان رفته است.

بحرینی؛ مدیرعامل پویا پنجره پارسیان، در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی صنوف مسکن ایران (صما) به تاثیراتی که نوسانات اخیر بر فعالیت‌های تولیدی داشته، اشاره کرد و گفت: این نوسانات در چند بخش تاثیرگذار بوده است. خریدهای جدید با قیمت بالا انجام شده که عموما به دلیل اتمام قراردادهای قبلی است. در این میان تعهد فروشندگان مواد اولیه برای تحویل دادن کالا و مواد اولیه با قیمت مناسب و توافق شده قبلی از میان رفته است. از طرفی توان خرید کاهش یافته و به همین دلیل حجم سفارشات نیز به طور چشمگیری رو به کاهش است. همچنین هزینه‌های تولید به دلیل انتظار افزایش دستمزد از سوی کارگران و دیگر عوامل، با سرعت رو به افزایش است.

بحرینی ادامه داد: ‌ما و دیگر تولیدکنندگان باید برای اتمام قراردادهای قبلی، مواد اولیه مورد نیاز را با قیمت جدید تهیه کنیم که میزان سوددهی کاهش می‌یابد یا ممکن است در برخی تولیدات موجب ضرر هم باشد. در این فضا، توان خرید مردم کاهش یافته و در نتیجه حجم سفارشات به وضوح افت پیدا کرده است. کارگران ما از وضعیت فعلی ناراضی‌اند و ما نمی‌توانیم به نیازهایشان پاسخ دهیم به همین دلیل با توضیح شرایط فعلی به این نکته تاکید کرده‌ایم که اگر توان انجام کار با دستمزدهای فعلی را ندارند، دنبال کار دیگری بگردند.

بحرینی درباره حوزه صادرات و واردات گفت: مشکلات موجود، در نتیجه مسائل حاکم بر بازار واردات و صادرات بوجود آمده است. قبلا واردات و صادرات با ارز مرجع ۱۲۲۶ تومان انجام می‌شد اما الان معاملات با ارز آزاد ۳۰۰۰ تومان انجام می‌شود که همین ارز هم در بازار موجود نیست. وی ادامه داد: نقشی که تحریم‌ها بر بازار داشته خیلی کمتر از نقشی است که مبادلات ارزی صادرات و واردات بر بازار داشته است. نبودن ثبات و آرامش در این عرصه مستقیما بر روی نوسان قیمت ارز در بخش‌های دیگر بازار اثر داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که چه راهکار مدیریتی برای مقابله با این بحران ارائه می‌کنید، گفت: راه‌کار مناسبی در حال حاضر پیش رو نداریم. فقط سعی می‌کنیم به اندازه توان خرید کنیم و خیلی آرام و با احتیاط در این بازار پیش می‌رویم و با وجود اینکه ضرر هم داده‌ایم اما ناچارا برای اتمام قراردادهای قبلی مواد اولیه جدید خریده‌ایم.

بحرینی در ادامه گفت: خواست ما از دولت فقط ثبات بازار است. بالا بودن قیمت ارز خیلی مهم نیست البته اگر قیمت‌ها بالا بروند به تبع آن توان خرید مردم پائین می‌آید، اما در نهایت آنچه اهمیت دارد، این است که بازار امنیت و ثبات داشته باشد اگر در بازار امنیت وجود داشته باشد بی‌اعتمادی بین دست‌اندرکاران تولید و صنعت با مسوولان از بین خواهد رفت. در فضای فعلی معاملات بین ما و مشتریان بسیار قدیمی به راحتی به هم می‌خورد زیرا اعتمادی به فضای پیش رو وجود ندارد.



;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا