مسکن و ساختمان

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران در گفتگو با صما:

اظهار نظر وزیر یک شانتاژ خبری است

جدیدترین اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت مسکن مهر، واکنش رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی صنوف مسکن ایران (صما) نوسانات نرخ ارز و رشد قیمت برخی از مصالح ساختمانی، وزیر راه وشهرساز ی را برآن داشت تا کمیته‌ای برای بررسی قیمت‌های جدید مسکن‌مهر تشکیل دهد و ;برای اجرای مسکن مهر با قیمت متر مربعی ۳۰۰ هزار تومانی، متمم ارائه کند اما وی در اظهار نظر تازه‌ای با این استدلال که قیمت برخی از مصالح ساختمانی، مسیر نزولی در پیش گرفته است، گفت: قیمت برخی از مصالح ساختمانی مسیر نزولی را درپیش گرفته و بازار در حال به تثبیت رسیدن است و اگر قیمت‌ها به ثبات برسد، با توجه به اینکه ما تصمیم‌هایمان را با بازار تنظیم می‌کنیم؛ افزایش قیمت برای اجرای مسکن‌مهر نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ما، ایرج رهبر ;هم‌زمان با بیان این مطلب توسط وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه این اظهار نظر بیشتر یک شانتاژ خبری است به صما گفت: در ابتدای ساخت مسکن مهر قیمت میلیگرد کیلویی ۱۰۵۰ تومان در هر تن بود که با نوسانات نرخ ارز این رقم به کیلویی ۲۶۰۰ تومان در هر تن افزایش پیدا کرد اما هم‌زمان با تثبیت ; نرخ ارز، قیمت میلگرد به کیلویی ۲ هزار تومان در هر تن کاهش پیدا کرد. وی افزود: چنانچه این کاهش قیمت را با قیمت اولیه میلگرد در زمان شروع کار مسکن مهر مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این کاهش قیمت در قیاس با افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و تورم ایجاد شده ناچیز است.

ایرج رهبر در عین حال افزایش دستمزد نیروهای انسانی را از دیگر مولفه‌هائی دانست که هزینه ساخت در مسکن مهر را افزایش داده است و بنابراین بازنگری در هزینه تولید واحدهای مسکونی مهر امری ضروری است.

رئیس انجمن انبوهسازان استان تهران مهترین مصالح ساختمانی که نقش موثری در تعیین هزینه تمام شده قیمت مسکن دارد را میلگرد عنوان کرد و افزود:مابقی مصالح ساختمانی نظیر کاشی، سیمان و … اگر چه همزمان با افزایش قیمت میلگرد، رودند رو به رشدی داشتهاند اما تاثیرگذاری آنها در قیاس با میلگرد، کمتر بوده است و این مصالح ; در واقع خیلی زیر ذرهبین نبودهاند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا