مسکن و ساختمان

مسکن مهر آب دارد اما…

پاسخ به گزارش «نبود آب برای افتتاح در پرند»: شرکت عمران پرند همکاری نمی‌کند
گروه مسکن- شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران به گزارش شنبه گذشته «دنیای اقتصاد» که با عنوان «مسکن مهر باز هم لنگ آب» درباره نبود آب برای افتتاح ۱۵ هزار واحد مسکونی در شهر جدید پرند، نوشته بود، جوابیه داد.

متن جوابیه به شرح زیر است:
در موضوع تامین آب شهر جدید پرند به ویژه طرح‌های مسکن مهر با توجه به تاکیدات دولت محترم و تعاملات سازنده وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی به حمدالله هیچ مشکل یا وقفه‌ای وجود ندارد و پروژه‌های آب و فاضلاب در پرند سریع‌تر از واگذاری واحدهای مسکن مهر در حال اجرا می‌باشد و از این بابت نگرانی وجود ندارد. تنها نکات قابل بحث در طرح‌های مسکن مهر این شهر عبارتند از:
۱- عدم وجود بر و کف معابر در پروژه‌های مسکن مهر به‌خصوص مسکن مهر شهر جدید پرند برای نصب انشعابات آب و فاضلاب، مانع اصلی در اجرای شبکه‌های فرعی و نصب انشعابات بوده است. این در حالی است که وفق توافقات حاصله با حضور معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و مشاور وزیر محترم نیرو در اسفند ماه گذشته و همچنین تاکید وزیر محترم راه و شهرسازی در بازدید مورخ ۲۱/۷/۹۱ تا کنون این مهم عملی نشده و هر بار شرکت عمران پرند از اجرای آن سرباز می‌زند. با توجه به اینکه پیمانکاران مربوطه تعیین و لوله و اتصالات مورد نیاز نیز خریداری گردیده است، در صورت تحویل معابر به فوریت در این خصوص اقدام خواهد شد.
۲- پرداخت حقوق عمومی انشعابات آب و فاضلاب و هزینه نصب برای سی هزار واحد مسکونی تاکنون صورت پذیرفته و شرکت عمران پرند هر بار به دلایل غیرمنطقی در پرداخت مطالبات قانونی حقوق انشعابات آب و فاضلاب بر اساس توافقات وزرای محترم نیرو و راه و شهرسازی سرباز می‌زند.
با توجه به حجم بالای مطالبات پیمانکاران و تامین‌کنندگان مصالح و تعهدات این شرکت در این رابطه، لازم است شرکت عمران پرند هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت حقوق انشعابات آب و فاضلاب تا سقف هشتاد هزار واحد اقدام نماید. بدیهی است در این صورت می‌تواند ادعا شود که پروژه‌های آب و فاضلاب با تاخیر روبه‌رو است.
بنابراین بی‌انصافی است که مشکلات ناشی از سوء تدبیر توسط شرکت عمران شهر جدید پرند با فرافکنی عدم وجود آب عنوان شود به همین جهت برای اثبات ادعاهای خود از تمامی خبرنگاران و ارباب جراید دعوت می‌شود تا نسبت به بازدید میدانی از روند و چگونگی اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در شهر جدید پرند بازدید کنند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا