مسکن و ساختمان

کاهش نرخ دلار در مرکز مبادلات ارزی

نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی امروز دوشنبه در مقایسه با روز گذشته در برخی ارزها با کاهش و در برخی با افزایش همراه بود.

به گزارش خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مرکز که پذیرای وارد کنندگان کالا با اولویت‌های سه تا هفت است قیمت دلار نسبت به روز گذشته ثابت بود.

بر این اساس قیمت انواع ارز در اتاق مبادلات ارزی براساس نرخ‌گذاری امروز بانک مرکزی هر دلار ۲۴۹۲۵ ریال، یورو ۳۱۷۲۵ ریال، درهم امارات ۶۷۸۶ ریال، روبل روسیه ۷۸۹ ریال، روپیه هند ۴۵۶ ریال، یوان چین ۴۰۰۱ ریال، یک‌صد ین ژاپن ۳۱۴۰۰ ریال و لیر ترکیه ۱۳۹۳۱ ریال اعلام شد.

همچنین امروز پوند انگلیس در مرکز مبادلات همانند چند روز گذشته قیمت نخورد.

به گزارش ایسنا در فاز اول فعالیت این مرکز فقط دو بانک ملت و بانک کشاورزی در مرکز حضور داشتند و در فاز دوم همه بانک‌ها حضور یافتند و پذیرای مشتریان خود بودند و از تاریخ ۱۴ آبان‌ماه مرکز وارد فاز سوم کاری خود شده است که در آن کلیه امور ارزی مشتریان توسط شعب ارزی انجام می‌شود.

در حال حاضر نیز از اولویت سه تا اولویت هفتم در مرکز پوشش داده می‌شود، در برخی ارزها مازاد تقاضا و در برخی ارزها مازاد عرضه وجود دارد که با هدایت واردکنندگان به کشورهای طرف عمده تجاری همانند هند، کره، چین و ترکیه و غیره منابع قابل عرضه توسط مرکز تا سه برابر می‌تواند افزایش یابد.

به گفته سخنگوی مرکز مبادلات ارزی برنامه های جدید مرکز مبادلات ارزی هنوز نهایی نشده است و برای فاز سوم امور مشخصی مدنظر است که می توان به برنامه های پوشش بیشتر تقاضاها اشاره کرد.

صمد کریمی درباره وضعیت نرخ ارز گفت: نرخ ارز متغیر و پویاست و عوامل موثر بر آن مشخص است و می‌توان برای دوره‌های زمانی خاص پیش‌بینی ‌هایی برای آن انجام داد و تا پایان سال جاری نوسانات نرخ ارز در مرکز محدود خواهد بود.

او اظهار کرد: متقاضیان باید توجه داشته باشند که میزان عرضه بر اساس منابع اختصاص یافته توسط شرکت‌های مشمول ماده ۲۷قانون بودجه سال ۹۱ و صندوق توسعه ملی است که امیدواریم در آینده با ورود عرضه‌کنندگان جدید منابع تقویت شوند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا