مسکن و ساختمان

عضو هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی در گفتگو با صما:

برخی اقلام ساختمانی تا ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشته اند

به عنوان مثال مس مصرفی که در کابل های برق ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، تا حد ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.این درحالی است که همزمان برخی از مصالح ساختمانی دیگر نظیر آهن آلات نیز دستخوش نوسانات شدید قیمتی قرار گرفته که مجموع اینها باعث می شود هزینه ساخت مسکن افزایش داشته باشد.

عضو هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی با اشاره به افزایش ۴۰۰ درصدی برخی از اقلام ساختمانی گفت: متاسفانه نوسانات نرخ ارز در چند ماه اخیر باعث شده ; که برخی از مصالح ساختمانی با مواد اولیه وارداتی، تا حد ۴۰۰ درصد رشد قیمت داشته باشد.

جواد خوانساری درگفتگو با شبکه اطلاع رسانی صنوف مسکن ایران (صما) با اعلام این مطلب گفت: به عنوان مثال مس مصرفی که در کابل های برق ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، تا حد ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.این درحالی است که همزمان برخی از مصالح ساختمانی دیگر نظیر آهن آلات نیز دستخوش نوسانات شدید قیمتی قرار گرفته که مجموع اینها باعث می شود هزینه ساخت مسکن افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت دستمزد کارگر و هزینه حمل ونقل ماشین آلات ساختمانی گفت: اگر تا سال گذشته کارگران روزمزد روزانه ۱۵ هزار تومان دریافت می کردند این رقم در حال حاضر به ۳۵ هزار تومان افزایش داشته است. همزمان با این امر هزینه حمل و نقل ماشین آلات ساختمانی به شدت افزایش پیدا کرده است که تمام این موارد بازار مسکن را دچار نوسان خواهد کرد.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا