مسکن و ساختمان

افتتاح کامل بزرگراه قزوین – بویین زهرا

معاون ساخت و توسعه راه ها در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۹ کیلومتر باقیمانده از مسیر بزرگراه قزوین – بویین زهرا افتتاح شد، گفت: این بزرگراه حلقه اتصال آزادراه های تهران – قم، تهران – ساوه، تهران – قزوین – زنجان و قزوین – رشت به شمار می رود.

;خیراله خادمی در گفتگو با مهر ;با اشاره به ;اتمام عملیات اجرایی بزرگراه قزوین – بویین زهرا، گفت: ;با افتتاح ۹ کیلومتر باقیمانده از این بزرگراه و میدان ورودی شهر بویین زهرا تمامی این مسیر به صورت بزرگراه درآمد.

وی افزود: این مسیر بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است ;و ;به عنوان ;حلقه اتصال آزادراه های تهران – قم، تهران – ساوه، تهران – قزوین – زنجان و قزوین – رشت به شمار می رود.

معاون ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی ;تصریح کرد: ;این پروژه به عنوان مسیر تبادل بارهای سنگین و مسافری بین محورهای شریانی ;و محل عبور بارهای سنگین از بنادر جنوبی به بنادر شمالی و شمال غرب کشور ;است.

خادمی با بیان اینکه با توجه به افزایش ترافیک عبوری و ;کاهش تصادفات، این پروژه در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: ;ساخت باند دوم راه اصلی قزوین – بویین زهرا به طول ۵۵ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت که با بهره برداری از ۴۶ کیلومتر آن در سال های گذشته، ۹ کیلومتر از این مسیر باقیمانده بود که با اعتبار ۱۳۸ میلیارد ریال به انجام رسید.

وی تصریح کرد: این مسیر با توجه به کشاورزی پر رونق منطقه، وجود تاسیسات زیرزمینی و کارخانجات مختلف در حاشیه راه موجود، تلاقی مسیر در چند نقطه با لوله های اصلی و فرعی گاز و نفت، ;ایجاد حداقل تخریب ;انتخاب و طراحی شده است.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا