مسکن و ساختمان

نرخ های کیلویی برای هر گرم طلا/ رکود خرید و فروش در طلافروشی‌ها

نرخ های کیلویی برای هر گرم طلا/ رکود خرید و فروش در طلافروشی‌ها

;به گزارش خبرنگار مهر، این روزها با صعود و نزول روزانه نرخ طلا در کشور روبرو هستیم و در این میان شهر کوهدشت حکایت دیگری برای خود دارد به طوری که این شهر، هرروز نرخی غیر از نرخ مصوب دیگر شهرهای کشور و قیمتی بالاتر را بر تابلوی مغازهای طلافروشی خود دارد.

این در حالی است که بالا و پایین رفتن نرخ طلا در عمده شهرهای کشور حالتی هماهنگ و یکسان دارد ولی در استان لرستان نرخ فروش و خرید طلا در هر کدام از شهرستانهای استان رقمی متفاوت است که در این بین شهرستان کوهدشت گوی سبقت را از سایر شهرستانها ربوده است.

آنچه جالب توجه است این است که نرخ طلا در تمام طلافروشی های کوهدشت هماهنگ تغییر می کند و معلوم نیست چه کسی کنترل و اعلام نرخ طلا در این شهر را در دست دارد.

بنابر این گزارش در این شرایط عده ای از این موقعیت استفاده کرده و با خرید طلا از خرم آباد و دیگر شهرها و فروش آن در کوهدشت کسب و کاری برای خود راه انداخته اند.

از سوی دیگر نرخ متفاوت خرید و فروش طلا در سطح استان موجب ایجاد رکود در برخی طلافروشیهای شهرستانهای استان شده است.

این در حالیست که مسئولان و متولیان امر نظارت بر قیمت ها علت این نابسامانی را عدم اعلام نرخ واحد برای هر گرم طلا از سوی مسئولان بانک مرکزی در سطح ملی می دانند و معتقدند که این امر نظارت بر قیمت طلا در طلافروشیها را دشوار کرده است.



;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا