مسکن و ساختمان

بحران صنعت خودرو و قطعه به نفع چینی‌ها تمام می‌شود

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: مشکلات و بحران ایجاد شده در صنعت خودرو و قطعه ایران به نفع تولیدکنندگان قطعات و خودروهای بی‌کیفیت چینی تمام شده است.

به گزارش صما، فرهاد به‌نیا اظهار کرد: سیاست‌های فعلی و مشکلات مختلفی چون رشد و نوسان نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه، ‌عدم گشایش ال.سی داخلی، پرداخت نشدن تسهیلات بانکی و فشار وزارت دارایی بر تولیدکنندگان موجب کاهش شدید تولید قطعات و خودروهای داخلی شده است.

وی با بیان اینکه آن قدر مشکلات این صنعت را فریاد زده‌ایم که دیگر توانی برای بیان مشکلات باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: سیاست‌های فعلی منجر به کاهش شدید تولید قطعات و خودروهای داخلی شده است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: در این شرایط تولیدکنندگان قطعات و خودروهای بی‌کیفیت چینی در حال ماهیگیری از آب گل‌آلودی هستند که به واسطه وضعیت بحرانی صنعت خودرو و قطعه ایجاد شده است به‌گونه‌ای که رشد تولید خودروهای چینی را در چند ماه اخیر شاهد بوده‌ایم.

وی در گفتگو با ایسنا افزود: ‌این وضعیت برخلاف فرمایشات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری است که بر ضرورت حمایت از تولید داخلی تاکید فرموده‌اند بنابراین امیدواریم که مسوولان این امید آخر ما را ناامید نکرده و از زمینگیر شدن این صنعت جلوگیری کنند.

به‌نیا تصریح کرد: ‌امیدواریم مسوولان فکری به حال قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی بکنند زیرا دیگر توانی برای ادامه کار باقی نمانده و ممکن است به زودی شاهد توقف کامل فعالیت‌ها در واحدهای قطعه‌سازی و خودروسازی کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه راهکارهای حل مشکلات صنعت قطعه و خودرو به کمیسیون صنایع و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده که رسیدگی فوری و اجرای آن عادی شدن وضعیت تولید در این بخش را به دنبال خواهد داشت.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا