مسکن و ساختمان

صالح‌آبادی عوامل رشد شاخص بورس را تشریح کرد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:بورس سرمایه‌های مازاد و پس اندازهای اضافه را سمت خود جذب می کند، پس اندازهایی که اگر به سمت بورس نیاید می تواند به قسمت‌های دیگر اقتصاد برود و ضررهایی را ایجاد کند.

دکتر علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در مورد اظهارات وزیر صنعت که گفته بود شاخص بورس در وضعیت کنونی عامل رشد متوازن اقتصاد نیست و رشد آن مشکلات عدیده‌ای را برای بنگاه‌های کوچک ایجاد کرده است،گفت:به اعتقاد من مثبت بودن شاخص بورس عاملی بسیار مهم و مثبتی در اقتصاد است.

وی افزود:۳۷ صنعت در بورس حضور دارند که در بورس اثر گذارند به طوری که برخی صنایع اثر مثبت و برخی صنایع اثر منفی روی شاخص بورس می گذارند ولی برآیند آنها در شاخص بورس مثبت بوده است.

رئیس سازمان بورس ادامه داد:از طرف دیگر بورس محلی برای تامین مالی است و بسیاری از بنگاه‌های اصل ۴۴ که وارد بورس شدند از طریق بورس تامین مالی کردند به طوری که سرمایه شرکت فولاد مبارکه زمانی که وارد بورس شد ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود و در حال حاضر سرمایه این شرکت به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

صالح آبادی خاطرنشان کرد: حتی در بورس کالا نیز شرکتهای تولید کننده با سلفی که می فروشند برای تولیدشان تامین مالی می کنند در صورتی که اگر آنها از طریق بورس کالا تامین مالی نکنند باید از بانک تامین مالی کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا