مسکن و ساختمان

خروج بازار مسکن از رکود در گرو تثبیت نرخ ارز است

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور معتقد است تنها زمانی رکود بازار مسکن پایان می‌یابد که نرخ ارز تثبیت شود.

مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: مسلما در حال حاضر با افزایش قیمت ملک مواجه هستیم.

وی افزود: نرخ ارز تاثیر واقعی چندانی بر افزایش قیمت مسکن ندارد اما با توجه به جو روانی حاکم بر جامعه، سازندگان و فروشندگان ملک میزان افزایش نرخ ارز را بر قیمت املاک محاسبه می‌کنند و با وجود رکود حاکم بر بازار شاهد روند افزایش قیمت در مسکن هستیم.

قلی‌خسروی با بیان اینکه بازار مسکن در رکود انتظاری به سر می‌برد خاطر نشان کرد: همه طرف‌های درگیر در بازار مسکن شامل خریدار و فروشنده منتظر تثبیت نرخ ارز برای تثبیت قیمت خانه هستند تا در پی آن به خرید و فروش ملک اقدام کنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور در پاسخ به دلیل تاثیر نرخ ارز بر قیمت مسکن گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از مصالح مورد نیاز در ساخت مسکن در داخل کشور تولید می‌شود لذا تاثیر نرخ ارز نباید بیش از ۲۰ درصد از ساخت و ساز را تحت تاثیر قرار دهد اما آنچه می‌بینیم چیزی بیش از این رقم است.

قلی‌خسروی به تلاش مستمر مسئولان به ویژه در وزارت راه و شهرسازی برای کنترل قیمت مسکن اشاره و اظهار کرد: مسئولان همیشه دغدغه تامین مسکن برای مردم را داشته‌اند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی دارند که اجرای طرح‌هایی چون مسکن مهر و مسکن ویژه از این دسته است.



;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا