مسکن و ساختمان

احداث نخستین پارک مجهز به انرژی‌های تجدیدپذیر

بوستان الغدیر نخستین پارک مجهز به تجهیزات خورشیدی با رویکرد علمی آموزشی، پژوهشی در پهنه شرق تهران توسط ستاد محیط زیست و توسعه پایدار راه اندازی می شود.

به گزارش صما ;دکتر زهره حسامی، مدیر کمیته آلودگی هوا و بهینه‌سازی مصرف انرژی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر مساله انرژی و بحران‌های اقتصادی ناشی از تأمین، توزیع و قیمتگذاری آن بخش مهمی از سیاست‌های توسعه اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد افزود: در این راستا شایسته است‌، به نحوی جدی برنامه‌های پژوهشی و اجرایی بهره‌برداری‌ از انرژی‌های نو مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بحث انرژی های نو ، می‌تواند بهره‌وری‌ دراز مدت و پشتوانه تأمین اقتصادی‌ برای سال‌های آینده را به دنبال داشته باشد.

مدیر کمیته آلودگی هوا و بهینه‌سازی مصرف انرژی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه یکی از کاربری‌های فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی و کاربردی که اخیراً در کشورهای مختلف متداول شده و طرفداران بسیاری را جلب کرده، پارک انرژی است اظهار کرد: در این پارک‌ها ضمن‌ ترویج علم و آموزش در میان مردم،‌ می توان اوقات‌ فراغت شهروندان را به نحوی شایسته بهره‌ور ساخت.

حسامی گفت: پارک انرژی به عنوان یک پارک علمی در راستای به وجود آوردن یک چرخه زنده و فعال از انرژی، صنعت، آموزش، پژوهش و نمایش، تفکر جدیدی است که با هدف توسعه تکنولوژی و ایجاد شرایط مناسب‌ برای انواع نوآوری‌ها و ارزیابی توان علمی و عملی جامعه، و با مشارکت شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، مؤسسات دولتی ذی‌ربط و حتی‌ شرکت‌های خصوصی احداث می‌شود.



;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا