مسکن و ساختمان

اکبری؛ رئیس هیات مدیره انجمن ساختمانی استان کرمانشاه:

مسکن درحالِ رکود، با افزایش قیمت مواجه است

عضو سابق شورای مسکن معتقد است در شرایط کنونی بازار مسکن در حال رکود و افزایش قیمت مواجه است.

;کریم اکبری در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی صنوف مسکن(صما) اظهار داشت: «مسکن نسبت به دلار و ارز به آرامش بیشتری نیاز دارد تا مردم با اعتماد بیشتری نسبت به آن اقدام کنند.» رئیس هیات مدیره انجمن ساختمانی استان کرمانشاه در ادامه افزود: «پارامترهای سیاسی می تواند به این احساس آرامش کمک کند زیرا اگر ثبات وجود نداشته باشد اقدامی برای خرید مسکن بوجود نمی آید. اما این رکود با افزایش قیمت مواجه شده است که این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد.»

وی معتقد است در حال حاضر آن‌هایی که ریسک پذیرترند در مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند: «افزایش قیمت مسکن به گونه ای است که قشر متوسط و متوسط به پایین همانند گذشته ریسک نمی کنند تا تمام زندگی اش را بفروشند و مسکن خریداری کنند زیرا هنوز به امنیت و آرامش سیاسی اطمینان پیدا نکرده اند اما در آن سو کسانی اقدام به خرید یا سرمایه گذاری در مسکن می کنند که نست به سرمایه خود ریسک پذیرند و به طور معمول ترسی از دست دادن سرمایه خود ندارند.»

اکبری افزود: «قشر متوسط جامعه ;به طور یقین از طریق وام اقدام به خرید خانه می کند و به آینده ای می اندیشد که باید این وام را بازپرداخت کند. شرایط فعلی بازار مسکن این قشر را از خرید یا سرمایه گذاری در مسکن منصرف می کند.»

وی با بیان این که سرمایه گذاری و خرید مسکن برخلاف دلار و ارز است تصریح کرد: «اگر دقت داشته باشید زمانی که دلار یا سکه با افزایش قیمت مواجه می‌شود مردم برای خرید اقدام می‌کنند اما وقتی کاهش می‌یابد مردم برای این که ضرر نکنند اقدام به فروش می‌کنند. چنین اقدامی در مسکن دیده نمی‌شود. مردم ; با توجه به امکانات مالی خود زمانی اقدام به خرید خانه می کند که قیمت آن با کاهش و یا رکود رو به کاهش قمیت مواجه باشد.»

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا