مسکن و ساختمان

عرضه بلیت‌های مجانی شرکت هواپیمایی چینی به ژاپن

شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اسپرینگ ایرلاینز پس از شدت گرفتن مناقشه ارضی ژاپن و چین بر سر مالکیت جزایری در دریای چین شرقی که موجب لغو یا به تاخیر افتادن سفر مسافران شد، با هدف بالا بردن تقاضا، بلیت‌های مجانی برای سفر به ژاپن عرضه می‌کند.

اسپرینگ ایرلاینز که بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت خصوصی در چین است، بلیت‌های رفت و برگشت بین فرودگاه پودونگ شانگهای و منطقه ساگای ژاپن که یک منطقه روستایی در جنوب ژاپن و نزدیک شهر فوکوکا است را تا ۲۰ دسامبر عرضه می‌کند. شمار صندلی‌های اشغال شده در پروازهای اسپرینگ ایرلاینز به ساگا که سه بار در هفته انجام می‌گیرد، به بیش از نصف کاهش یافته در حالیکه در گذشته بیش از ۹۰ درصد آن‌ها پر می شد.

اعتراض‌های خشونت‌آمیز مردم چین و درخواست برای بایکوت کالاهای ژاپنی پس از این که ژاپن اقدام به خریداری دو جزیره در دریای چین شرقی از مالکان شخصی‌شان کرد، در اواسط ماه سپتامبر به اوج خود رسید.

پیشنهاد اسپرینگ ایرلاینز برای عرضه بلیت رایگان پس از دیدار یک مقام منطقه ساگا از اسپرینگ ایرلاینز در شانگهای و ابراز امیدواری وی برای ادامه فعالیت این مسیر با حمایت دولت محلی ساگا انجام گرفت.

این شرکت اکنون بلیت‌هایی رایگانی را عرضه می‌کند که مشتریان می‌توانند تنها با پرداخت مالیات و هزینه اضافی، از آن‌ها استفاده کنند و قرار است این پیشنهاد برای یک مسیر ژاپنی دیگر بین شانگهای و کاگاوا در جزیره ژاپنی شیکوکو انجام بگیرد.

تشدید اختلافات ارضی میان این دو کشور، اسپرینگ ایرلاینز را ناچار کرده همانند رقیبان چینی دیگر خود، شمار پروازهایش به ژاپن را کاهش دهد. این شرکت پروازهای چارتری به توتوری در غرب ژاپن را لغو کرده و در مجموع ۹ پرواز خود از شانگهای به منطقه توکیو را در فاصله اکتبر تا دسامبر کاهش داد. شمار صندلی‌های اشغال شده در پروازها به توکیو بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش رویترز، چاینا ایسترن ایرلاینز نیز اعلام کرده راه‌اندازی یک مسیر جدید میان شانگهای و سندای که قرار بود فعالیتش از ۱۸ اکتبر آغاز شود را به دلیل کافی نبودن تقاضای مسافران، به تاخیر می‌اندازد. چاینا ایسترن که یکی از سه شرکت هواپیمایی بزرگ چین است، از کاهش ۱۸ درصدی ترافیک مسافران بین المللی برای ماه سپتامبر از ماه اوت، به دلیل کاهش تقاضا برای پروازها به ژاپن خبر داده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا