مسکن و ساختمان

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

استقرار هزار و ۱۵۷ اکیپ راهداری ویژه‌ سفرهای زمستانی در جاده‌ها

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از استقرار هزار و ۱۵۷ اکیپ راهداری ویژه‌ی سفرهای زمستانی در جاده‌های سراسر کشور خبر داد.

شهریار افندی زاده که در نشست سراسری مدیران راهداری کشور سخن می‌گفت، با اشاره به پایان یافتن سفرهای تابستانی و نزدیک شدن به فصل سرما، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، امسال، سال پر بارشی خواهد بود که در حوزه‌ی راهداری به برنامه ریزی ویژه‌ احتیاج خواهد داشت. به همین دلیل در این نشست که با حضور مدیران راهداری سراسری کشور برگزار شد به بازنگری در برنامه‌ها و شرایط فعالیت در استان‌های مختلف پرداختیم.

وی توسعه راهدارخانه‌ها را از برنامه‌های اصلی این سازمان برشمرد و بیان کرد: امسال با فعال کردن هزار و ۱۵۷ اکیپ راهداری و ۶۴۰ راهدارخانه در کشور، برای راحتی حال مردم در بعضی از این راهدارخانه‌ها سالن‌های استقرار مسافران را ایجاد کرده‌ایم تا در شرایط خاص از آنها استفاده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اضافه شدن دو هزار و پانصد دستگاه جدید به ناوگان راهداری کشور خبر داد و افزود: در چند سال اخیر دستگاه‌های مدرن برف روبی و شن پاشی زیادی خریداری و به راهداری‌ها تحویل شده است تا کار باز کردن جاده‌ها با رعایت بیشتری دنبال شود همچنین در ۱۸ استان با ایجاد مرکزهای مدیریت راه با دوربین‌های مستقر در جاده کار امداد و باز کردن راه‌ها را راحت تر و سریع تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این راستا دو هزار گشت راهداری مجهز به سیستم GPS در جاده‌های کشور مستقر خواهند شد که می‌توانند در کوتاه ترین زمان اطلاعات لازم راجع به وضعیت راهها را در اختیار مرکز قرار دهند.

افندی زاده همچنین از کاهش بیش از ۱۴ درصدی سوانح و تلفات برون شهری و روستایی در سال ۹۰ خبر داد و اظهار کرد: در پنج ماهه‌ی نخست امسال نیز با کاهش پنج درصدی سوانح روبرو هستیم که امیدواریم در زمستان با برنامه ریزی‌ و تلاش همه جانبه‌ این آمار کاهش قابل توجهی داشته باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا