مسکن و ساختمان

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر توسعه خطوط پرسرعت ریلی

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از پروژه ۴۶ کیلومتری برقی کردن راه آهن تبریز – آذرشهر بر توسعه خطوط پرسرعت ریلی و برقی کردن خطوط تاکید کرد.

به گزارش صما به نقل از آریا، مهندس علی نیکزاد با خرسندی از همکاری راه‌آهن روسیه در برقی کردن خطوط ریلی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین تصریح کرد: معتقدم برقی کردن پروژه ۴۶ کیلومتری راه آهن تبریز – آذرشهر آغازی بر انجام برقی کردن دیگر خطوط و شروه همکاری‌های گسترده تر است.

وی با قدردانی از ابراز همدری و ارسال کمک‌ ; روسیه به زلزله زدگان آدربایجان شرقی و حضور و رییس راه آهن روسیه در مراسم بهره‌برداری از پروژه برقی کردن راه آهن تبریز – آذرشهر یادآور شد: حمل ونقل در شقوق مختلف به ویژه در حوزه ; ریلی تاثیر مستقیم و موثری در توسعه مناطق مختلف دارد و جمهوری اسلامی ایران با شتاب بسیار فراوان با وحدت و همدلی برنامه‌های توسعه‌ای را پیش می برد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حال حاضر در کشور ۱۱ هزار کیلومتر راه‌آهن در دست بهره‌‌برداری وهمین میزان نیز در حال ساخت است.

وی اعلام کرد: ۲۹۳۰۰ کیلومتر انواع راه ریلی، آزادراه، بزرگراه و راه اصلی و فرعی در کشور در حال ساخت است و از این میزان۳۲۰۰ کیلومتر آزادراه احداث می‌شود.

مهندس نیکزاد اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته می‌شود که به این ترتیب تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار دارای راه روستایی آسفالته خواهند شد.

وی ادامه داد: ایران از چهار جهت با کشورهای همسایه خط ریلی خود را متصل می‌کند به طوری که راه‌آهن شلمچه تا بصره، خواف در مرز افغانستان، خط ریلی کرمانشاه در مرز خسروی برای اتصال به عراق، خط ریلی گرگان برای اتصال به ترکمنستان و قزاقستان سپس روسیه و چین از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد که با استفاده از تکنولوژه‌های نوین راه‌آهن با سرعت ۳۵۰ کیلومتر اجرا شود و با برقی کردن خطوط امکان استفاد بهیه از ظرفیت‌های موجود فراهم شود.

مهندس نیکزاد در پایان بر آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری روسیه در خطوط ریلی تاکید و خواستار همکاری‌های بیشتر دوطرف در این ; زمینه شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا