مسکن و ساختمان

بورس مسکن تأسیس می شود

قرار است معاملات بورس مسکن در اولین مرحله با نصب یک تابلوی فرعی در بورس کالا، مزایده املاک سازمان‌های دولتی را انجام دهد. پیش از این مزایده املاک دولتی اینطور بود که ابتدا باید این املاک آگهی می شد و سپس متقاضیان در خواست خود را ارائه می کردند و با گذراندن روندی نسبتا طولانی، خریدار نهائی مشخص می­ شد

;به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی صنوف مسکن ایران (صما)علی صالح‌آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور این خبر را در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرده است. طرح موضوع تاسیس بورس مسکن درپی مصوبه شورای بورس ;درباره “تشکیل بازار اموال غیرمنقول در بورس کالا” صورت گرفته است. صالح آبادی در گفتگوی خود بر این نکته تاکید نموده که «کلیات تشکیل بورس مسکن برای انجام معاملات اموال غیرمنقول به بورس کالا ابلاغ شده و پس از ارائه دستورالعمل معاملات این بورس از سوی بورس کالا زمینه آغاز فعالیت بورس مسکن تا پایان سال فراهم می‌شود.»

از توضیحات رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار چنین برمی آید که« بورس مسکن بیشتر به انجام مزایده‌های املاک سازمان‌ها، نهاد‌ها، بخش‌های دولتی و کلا ارگان‌هایی که املاک مازاد دارند اختصاص دارد.»

آن طور که گفته شده قرار است معاملات بورس مسکن در اولین مرحله با نصب یک تابلوی فرعی در بورس کالا، مزایده املاک سازمان‌های دولتی را انجام دهد. پیش از این مزایده املاک دولتی اینطور بود که ابتدا باید این املاک آگهی می شد و سپس متقاضیان در خواست خود را ارائه می کردند و با گذراندن روندی نسبتا طولانی، خریدار نهائی مشخص می­ شد.

پیگیری های خبرنگار صما از مجلس شورای اسلای برای اظهار نظر نمایندگان درباره ماهیت، کارآمدی و مسائل حقوقی بورس مسکن به نتیجه ای منجر نشد و برخی از نمایندگان از تاسیس، چگونگی و چیستی بورس مسکن اظهار بی اطلاعی کردند.

اخبار تکمیلی و جزئیات بیشتر آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد. گفته می شود تاسیس بورس مسکن تا پایان سال ۹۱ اجرائی خواهد شد.

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا