شهرنظام مهندسی

اعضای شورای توسعه و نظام مهندسی کنترل ساختمان انتخاب شدند 

وزیر راه و شهرسازی در احکام جداگانه هفت عضو شورای توسعه و نظام مهندسی کنترل ساختمان را منصوب کرد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در احکام جداگانه اقبال شاکری، مهدی چمران، حمزه شکیب، مهدی عباسی، اکبر نیکزاد، هادی عباسی اصل و مهدی جمالی نژاد را به عنوان اعضای شورای توسعه نظام مهندسی و کنترل ساختمان منصوب کرد.

همچنین هادی عباسی اصل از سوی بذرپاش به ریاست شورای توسعه نظام مهندسی و کنترل ساختمان منصوب شد.

در متن احکام جداگانه برای هفت نفر از اعضای این شورا با برشمردن ۴ اولویت اصلی، آمده است:

با اتکال به خداوند متعال و نظر به تعهد، شایستگی، تخصص و توانایی‌ها و نیز تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ به عضویت شورای توسعه نظام مهندسی و کنترل ساختمان» موضوع ماده ۴۰ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان منصوب می شوید.

با عنایت به نقش و جایگاه ویژه این وزارت و ضرورت اصلاح ساختار سامانه و ساز و کارها، افزایش اثربخشی و کارآیی امور مهندسی در نظارت بر ساخت و سازها، انتظار می‌رود با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برنامه‌های اجرایی را در راستای اهداف و سیاست‌های ابلاغی و ماموریت‌های قانونی و با رعایت اولویت‌های زیر به انجام رسانید.

۱- ارتقاء کیفی مهندسی ساختمان از طریق پیشنهاد اصلاح قوانین، اصلاح و تدوین آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌های اجرایی مورد نیاز، اصلاح روش‌ها و ساختارهای اداری و اجرایی و تدوین برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های سطوح مختلف.

۲_ انجام مطالعات و تحقیقات لازم برای توسعه امور مهندسی و اصلاح سامانه نظارتی در مهندسی ساختمان و گسترش آن در سطح کشور متناسب امکانات و مقتضیات محلی

۳_شناسایی زمینه‌ها و گلوگاه‌های ایجاد تضاد منافع و اتخاذ راه‌های مناسب برای جلوگیری آن.

۴- ایجاد سامانه مناسب برای ارجاع عادلانه کار به مهندسین حسب رتبه و کارآیی آنها. 

در پایان این حکم آمده است: امید است با استعانت از خداوند متعال و اهتمام به تفکر عدالت محوری، فسادستیزی و روحیه انقلابی در انجام شایسته وظایف و تحقق آرمان‌های نظام اسلامی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی موفق و موید باشید. توفیقات آن جناب را در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) از خداوند متعال خواستارم.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا