مسکن و ساختمان

با سه میلیارد تومان در کدام منطقه تهران می‌توان صاحبخانه شد؟

 خرید آپارتمان مسکونی تا ۳ میلیارد تومان در تهران اگرچه ناممکن نیست اما یافتن فایل سرپا با متراژ قابل قبول در این حدود قیمتی قدری زمان‌بر است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، بررسی فایل‌‌‌های فروش عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران با قیمت پیشنهادی تا ۳ میلیارد تومان نشان می‌دهد اغلب فایل‌‌‌های عرضه‌شده در این حدود قیمتی سالخورده و با سن بنای بیش از ۱۵ سال هستند. هرچند در برخی مناطق جنوبی شهر می‌توان آپارتمان‌‌‌های کم‌‌‌سن‌‌‌تری هم در بازه قیمتی ۲ تا ۳ میلیارد تومان مشاهده کرد اما این املاک نیز اغلب زیربنای زیر ۵۰ مترمربع دارند و فاقد مطلوبیت حداقلی برای سکونت یک خانوار دو‌نفره هستند.

البته یافتن آپارتمان فروشی تا ۳ میلیارد تومان فقط مختص به مناطق جنوب شهر نیست و در مناطق میانی به‌خصوص دو منطقه ۷ و ۸ که محله‌‌‌های نسبتا ارزان‌قیمت متعددی در آنها وجود دارد نیز، می‌توان چنین فایل‌‌‌هایی را جست‌‌‌وجو کرد. اما از آن گذشته حتی در محله‌‌‌های مرغوب‌تر نیز بعضا واحدهای ۳۰ تا ۴۰ مترمربعی حول و حوش ۱۰ سال ساخت با قیمت پیشنهادی تا ۳ میلیارد تومان فایل شده است. از جمله این محله‌‌‌ها خیابان استخر واقع در منطقه ۴ تهران است. حتی در مناطقی که میانگین قیمت آنها اکنون بالاتر از میانگین قیمت کل شهر تهران است نیز بعضا فایل‌‌‌های نقلی خوش‌‌‌قیمت برای خرید وجود دارد که از آن جمله می‌توان به یک واحد ۴۰ مترمربعی ۱۰ سال ساخت واقع در محله نارمک در منطقه ۸ اشاره کرد. قیمت هر مترمربع از این واحد ۷۵ میلیون تومان اعلام شده است و به این ترتیب با پرداخت ۳ میلیارد تومان می‌توان آن را تملک کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا