مسکن و ساختمان

با انتصاب حامد سلیمی به عنوان مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران:

امیدها به تحقق کمپین ملی اصلاح و تسریع فرآیند صدور مجوزهای ساختمانی بیشتر شد

 

 علیرضا زاکانی با صدور حکمی، حامد سلیمی را به عنوان “مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران” منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:

نظر به تعهد، شایستگی و تجارب جناب‌عالی و بنا به پیشنهاد معاون شهرسازی و معماری، به موجب این حکم به سمت «مدیرکل معماری و ساختمان» منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از پروردگار یکتا و در راستای تحقق چشم‌انداز «تهران؛‌کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» با اتکا به اسناد بالادستی و بهره‌گیری از استعداد و توانمندی کارکنان خدوم شهرداری تهران و ظرفیت‌های تخصصی، موجبات خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز تهران را فراهم آورید.

رجاء واثق دارم شاهد استمرار مسئولیت جناب‌عالی در سایه تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی باشم، توفیقات روزافزون شما را در ایفای کامل مسئولیت محوله از خداوند منان مسألت دارم.

عمده مسئولیت این نهاد طراحی، هدایت و ساخت کلانشهر تهران است. مستند به اسناد بالا دستی اعم از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران یا شورای عالی شهرسازی و معماری و نظایر ان، ماموریت‌های مشارکت و تلاش در زمینه‌های مربوط به برنامه‌ریزی، مطالعات و تحقیقات علمی، فنی، مهندسی و تخصصی شهرسازی و معماری به این معاونت واگذار شده‌است. همچنین تهیه و اجرای طرح‌های تحقیقاتی، اجرائی، هدایت و نظارت بر ساخت و سازهای درون‌شهری شهر تهران و برنامه‌ریزی و هماهنگی ساخت و سازهای شهری و تدوین ضوابط و مقررات اجرائی از دیگر ماموریت‌های این معاونت است. 

بر اساس شناختی که از وی در زمان سرپرستی معاونت شهرسازی و معماری شهر تهران  وجود دارد، سازندگان و فعالان صنعت ساختمان امید دارند که وی به تسریع  فرآیند صدور مجوزهای ساختمانی در تهران یاری رساند چرا که مهمترین دغدغه سازندگان و سرمایه گذاران در شهر تهران اخذ مجوزهای لازم برای ساخت و ساز است که طولانی بودن این روند سبب دلسردگی و خروج سرمایه گذاران و تعمیق بحران مسکن در تهران می شود.

لازم به ذکر است که کمپین ملی اصلاح و تسریع فرآیند صدور مجوزهای ساختمانی ” با هدف تسریع و تسهیل فرآیندهای اداری مرتبط با صدور مجوز‌های ساختمانی” از جمله پروانه، عدم خلاف و پایانکار بهره‌برداری و همچنین صدور سند تک‌برگ در روز ۸ شهریورماه امسال در دومین اجلاس سازندگان و طراحان مشهد در بارگاه حضرت رضا علیه السلام  رونمایی شد تا با توکل بر امام هشتم شیعیان(ع) گرهی از بحران مسکن باز شود و در سراسر کشور مسیر برای تسریع اهداف این کمپین ملی هموار شود. هدف این کمپین تسریع فرایند ساخت و ساز و حمایت از سازندگان و مصرف کنندگان مسکن است. صنعت ساختمان با بروکراسی پیچیده، نظام اداری کُند و فقدان امکانات به‌روز، همچنان به پیش می‌رود. برای همین، نیاز به تغییرات اساسی در این زمینه آشکار است. با روی کار آمدن حامد سلیمی انتظار می رود که این کمپین در تهران با موفقیت همراه باشد و موانع پیش روی سازندگان با حضور وی برداشته شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا