مسکن و ساختمان

حمید بهکار، سازنده:

به سامانه‌ای برای دریافت یکجای همه مجوزهای ساخت‌وساز نیاز داریم

حمید بهکار، سازنده مناطق ۷ و ۱۳ درگفتگو با صما درباره کمپین شهر وسازنده بیان کرد:سازندگان تقریبا با همه محورهای این کمپین دست به گریبان هستند. برای مجوزهایی که برای انشعابات و سایر مجوزهای لازم برای ساخت و ساز سامانه ای طراحی شود تا کلیه مجوزهای لازم طی یک هفته و همراه با مجوز ساخت دریافت شوند و سازندگان دچار اتلاف وقت در هریک از این بخش ها نشوند. از طرف دیگراین سامانه می تواند سنگ اندازی های زیادی که در این ادارات می شود و بابت حل هر مشکل باید سازندگان وجه مازاد بپردازند را از بین ببرد.

قانونا کاری که باید در یک هفته انجام شود الان یک ماه است که من دنبال پیشبرد آن هستم زیرا یک مدیر که عوض می شود همه چیز گویی در یک اداره بهم می ریزد. این فرایندها واقعا اذیت کننده است.

نظام مهندسی پول را یکجا از مالک می گیرد اما به ناظران نمی دهد بنابراین آنها هم وجه مازاد می خواهند. از طرف دیگر بحث تمدید قرارداد ناظران هم مشکل دیگری است که به گردن مالک می افتد.

این سازنده اعلام کرد: همه ادارات از سازندگان وجه مازاد می خواهند و علنا به شما می گویند حقوقی که دریافت می کنند، کافی نیست.

کمیسیون نما هم کاملا سلیقه ای است طرحی که من ثابت کرده ام براساس ضوابط است سه ماه طول کشیده تا از کمیسیون نما تاییده بگیرد.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا