مسکن و ساختمان

املاکی‌ها می‌گویند حجم معاملات این روزها از ابتدای سال بی‌سابقه بوده است

بازار فروش آپارتمان‌های مسکونی پایتخت گرم‌ترین روزهای امسال را پشت سر می‌گذارد. اگرچه حجم معاملات مسکن در ماه‌های مختلف سال جاری نوسان داشته و بعضا به حدود ۱۰ هزار واحد نیز رسیده است، اما واسطه‌های ملکی می‌گویند از ابتدای سال تا بهمن امسال این حجم از مراجعه و تماس با آنها سابقه نداشته است.

به گزارش صما و به نقل از «دنیای اقتصاد»، گرمای بازار شب عید مسکن را فعالان این بازار در پایتخت طی بهمن به خوبی حس کردند. هرچند این گرما احتمالا پایدار نخواهد بود و صرفا از بابت همزمانی نوسان نرخ ارز با شرایط سنتی رونق معاملات ملکی رخ داده است، اما حال و هوای بازار تحت تاثیر این بازار گرمی مقطعی قرار دارد و گفته می‌شود فایل‌های خوب و به قول واسطه‌ها «به قیمت رسیده» به  فاصله یکی دو روز از زمان عرضه، فروخته می‌شود. اما با این حال از آنجا که گروهی از متقاضیان انجام معامله ملکی باید بخش عمده بهای خرید خود را  از محل تبدیل ملک قبلی به نقدینگی تامین کنند، معامله در بازار شب عید امسال آن‌قدرها هم ساده نیست.

شاید اگر حضور خانه اولی‌ها از طریق تقویت موثر قدرت خرید این گروه از متقاضیان مسکن در بازار مسکن شب عید پررنگ‌تر بود، شاهد جهش در حجم معاملات بودیم. اما آنچه اکنون در بازار مسکن جریان دارد، حضور پررنگ سرمایه‌گذاران ملکی و البته متقاضیان تبدیل به احسن است. در نتیجه به‌رغم تعداد بسیار زیاد تماس با واسطه‌ها و مالکانی که فایل‌های فروش خود را به صورت شخصی در بستر فضای مجازی ارائه کرده‌اند، معامله به راحتی سر نمی‌گیرد.

 

7 copy

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا