شهر

حریم گسلی ۹ شهر تهیه شد

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی از تدوین حریم گسلی ۹ شهر خبر و بر ضرورت همراهی سازمان مدیریت بحران برای انجام مطالعات کاهش مخاطرات فرونشست و زلزله طبق قانون تاکید کرد.

به گزارش صما و به نقل از تسنیم، علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با یادآوری تعیین حریم گسل ۶ شهر تهران، تبریز، مشهد، کرج، زنجان و کرمان در سال‌های گذشته، اظهار کرد: حریم گسلی ۶ شهر مصوب شده در نقش شهرداری‌ها نشسته و صدور پروانه ساخت بر اساس مطالعات مصوب انجام می‌شود که گام بزرگی در ایمنی و تاب‌آوری شهرها محسوب می‌شود.

وی افزود: مصوب شده تا حریم گسلی ۹ شهر سی سخت، بم، شیراز، ارومیه، اردبیل، لاهیجان، ساری، قائم‌شهر و گرگان نیز تهیه شود که این‌کار نیز در حال انجام است.

وی گفت: بر اساس برنامه حریم‌های گسلی ۲۰ شهر دیگر نیز برای سال‌های آتی تهیه شود که تمامی این اقدامات با حمایت معاونت معماری و شهرسازی وزرات راه و شهرسازی انجام شده است. در حالی که انتظار می رفت تا سازمان مدیریت بحران کشور که طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت بحران کشور متولی تامین بودجه انجام این مطالعات است در خصوص تامین بودجه مطالعات اقدام می‌کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا