مسکن و ساختمان

صدور ۱۱۳ قرار تعقیب برای ساختمان‌سازها در ترکیه

مقامات ترکیه‌ای اعلام کردند که به خاطر تخریب ساختمان‌ها در این کشور در زلزله اخیر تاکنون برای ۱۱۳ نفر از سازندگان قرار تعقیب صادر شده است.

به گزارش صما و به نقل از الجزیره، در پی تخریب گسترده ساختمان‌ها در زلزله اخیر در ترکیه مقامات قضایی این کشور تاکنون برای ۱۱۳ نفر قرار تعقیب صادر کرده‌اند. پلیس ترکیه اعلام کرده تا این ساعت ۱۲ نفر را بازداشت کرده که تعدادی از آنها پیمانکاران ساختمانی بوده‌اند.

گفته می‌شود بروز برخی ناآرامی‌ها در جنوب ترکیه روند آواربرداری را در مناطق زلزله زده با مشکل مواجه کرده است.

تعداد کشته‌های زمین‌لرزه‌های اخیر در ترکیه و سوریه به بیش از ۲۸ هزار نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود شاهد بازداشت‌های بیشتری از سوی پلیس باشیم.

به نوشته الجزیره، سال‌ها است که کارشناسان هشدار می دهند بسیاری از ساختمان‌های جدید در ترکیه به خاطر سیاست‌های دولت و فساد گسترده ناایمن ساخته شده‌اند. از جمله سیاست‌های مورد انتقاد دولتی در ترکیه مصونیت بخشی به پیمانکارانی بوده که قوانین ساخت وساز را دور می‌زده‌اند. این اقدام با هدف بالا بردن میزان ساخت و سازها در این کشور در دستور کار دولت قرار گرفته است.

تخریب هزاران ساختمان در ترکیه در زلزله پیش‌ آمده این سؤال را مطرح می‌کند که آیا نارسایی‌های انسانی موجب گسترش خسارت‌های فجایع طبیعی شده است؟

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا