مسکن و ساختمان

مهلت آتش‌نشانی تمام شد؛ لیست ساختمان‌های ناایمن منتشر نشد

پس از پایان یافتن مهلت یک هفته‌ای که عضو شورای شهر تهران به سازمان آتش نشانی برای انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن داده بود هنوز این اسامی منتشر نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن ماه بود که مهدی عباسی رئیس کمیسون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با حضور در یک برنامه تلویزیونی قول انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران را داد.

بر اساس اعلام این عضو شورای شهر تهران وظیفه آتش‌نشانی پایش ساختمان‌هاست و اگر لیست منتشر نشده مشکل از شوراست، و شهرداری موظف به بارگذاری لیست ساختمان‌های ناایمن در سامانه شفافیت است.

عباسی همچنین تاکید کرد که لیست به روز شده ساختمان‌های ناایمن را به صورت رسمی در روز شنبه ۱ بهمن لیست منتشر و در اختیار خبرگزاری‌ها قرار می‌دهد.

پس از این اظهارات رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری تهران و با وجود آنکه عباسی طی نامه‌ای به رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خواستار انتشار لیست ساختمان های ناایمن شده بود اما بازهم لیست ساختمان‌های ناایمن در اختیار شورای شهر تهران قرار نگرفت و شهردار تهران نیز اعلام کرد که شهرداری این لیست را منتشر نخواهد کرد بلکه به دنبال این است که پرونده این ساختمان‌ها را ببندد.

به دنبال این موضوع شامگاه یکم بهمن ماه مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران اعلام کرد به که سازمان آتش نشانی مهلت یک هفته‌ای دیگری داده شده است تا اسامی ساختمان‌های ناایمن را منتشر کند.

وی گفت: طی مذاکره شفاهی دوستان سازمان آتش نشانی از بنده مهلت یک هفته‌ای برای پایش مجدد ساختماهای ناایمن گرفتند.

عباسی ادامه داد: تا شنبه هفته آینده (هشتم بهمن) شهرداری تهران را مکلف می کنیم تا لیست را به شورای شهر ارائه دهد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه بعید می‌دانم کسی مخالف انتشار لیست ساختماهای ناایمن باشد اظهار کرد: قطعاً شهردار تهران هم دغدغه انتشار لیست ساختماهای ناایمن را دارد و فعلاً تا شنبه منتظر شهرداری می‌مانیم و امیدوارم اگر کسی مخالف انتشار ساختمان‌های ناایمن است به حقوق شهروندان توجه کند و آنرا به جا بیاورد.

آتش نشانی هیچ زمانی لیست را اعلام نمی‌کند

همچنین به دنبال پیگیری شورای شهر برای دریافت لیست ساختمان‌های ناایمن قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه به دنبال حل مسئله هستیم نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم گفت: وظیفه آتش نشانی دادن لیست نیست و وظیفه شهرداری تهران است؛ ما باید ایمن سازی کنیم، البته همه اعضای شورای شهر تهران لیست رادارند، اما شاید آخرین لیست به روز شده در اختیارشان نباشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران یادآور شد: آتش نشانی هیچ زمانی لیست را اعلام نمی‌کند و شهرداری هم چنین کاری را انجام نمی‌دهد؛ ممکن است ارائه لیست مدت ها طول بکشد زیرا همه چیز بستگی به شرایطی مانتد تعداد نیروها دارد و زمانش را شرایط تعیین می‌کند.

۶۲ مالک ساختمان ناایمن دیگر اخطاریه نهایی دریافت کردند

پس از گذشت مهلت یک هفته ای اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه لیست اسامی ساختمان های ناایمن از سوی کمیته ایمنی شورای شهر تهران اعلام نخواهد شد گفت: لیست را باید از عضوی که اعلام کرده آن را منتشر می‌کند دریافت کرد.

وی ادامه داد: دو هفته پیش بود که یکی از اعضای شورای شهر تهران در مراسم سخنرانی شهدای پلاسکو اعلام کرد که اسامی ساختمان‌های ناایمن را منتشر می‌کند و بر همین اساس باید لیست از افرادی که از انتشار آن صحبت کرده‌اند گرفته شود.

بابایی تصریح کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور نماینده دادستانی و سازمان آتش نشانی برگزار شد به ۶۲ مالک دیگر ساختمان‌های ناایمن اخطاریه نهایی در حضور معاون دادستان داده شد و این ماکان مکلف شدند تا پایان سال نسبت به عقد قرارداد ایمن سازی ساختمان های خود اقدام کنند.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران این با تاکید بر اینکه این ۶۲ مالک آخرین مالکانی بودند که اخطاریه ها را دریافت کردند گفت: پیش از نیز به ۶۰ مالک دیگر اخطاریه ها داده شده بود و از مجموع ۱۲۹ ساختمان ۱۰ مورد ایمن سازی شدند.

وی اظهار کرد: پیش بینی من این است که تا پایان سال تعداد ساختمان های ناایمن به ۱۰۰ عدد می رسد و بحث کارشناسی در این رابطه در شورای شهر وجود دارد که تا پایان سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ تعداد ساختمان های ناایمن به صفر برسد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا