مسکن و ساختمان

بازخوانی اولین دوره گردهمایی طراحان و سازندگان

اولین دوره گردهمایی طراحان و سازندگان منطقه یک ۱۰ و ۱۱ دی ماه در مرکز همایش های بین المللی رایزن با حضورسید حمید موسوی  شهردار منطقه یک و سایر مدیران شهری این منطقه، سازندگان، معماران منطقه یک و فعالان حوزه صنعت ساختمان برگزار شد.

در این گردهمایی پنل های تخصصی، ارائه پروژه های با کیفیت معماری از منظر اقتصادی و معماری برپا شد.پنل طراحان و سازندگان منطقه ۱ با عنوان مصادیق ارزش افزوده در پروژه های شاخص منطقه با ارائه علی قطبی، علیرضا تغابنی معمار و علیرضا شرافتی و پانته آ اسلامی، کوروش دباغ و بهرام کلانتری، محمد مجیدی، رامبد ایلخانی و نشید نبیان،محمدرضا نیکبخت، رضا دانشمیر و کاترین اسپیردف، عباس ریاحی و فریناز رضوی نیکو، سامان سیار  برگزار شد در این جلسات درباره ارزش افزوده در منطقه یک صحبت شد و هر یک از شرکت کنندگان به ارائه پروژه خود در این منطقه پرداخت.                                                                           

مهرداد زواره محمدی دبیر علمی گردهمایی درباه وضعیت معماری در تهران گفت: سوداگری صرف، یعنی منافع شخصی فرد در نظر گرفته شود در حالی که ارزش افزوده به مردم، اقتصاد شهری و مقررات پاسخ درسی می دهد. چنین پروژه ای تاثیرگذاری مثبتی در شهر خواهد داشت.

وی افزود: گاهی خواسته های به حق کارفرما و سازنده که در جهت تامین منافع عمومی شهروندان است با طرح تفضیلی منطبق نیست و در این شرایط شهرداری باید انعطاف لازم را به خرج دهد.

عباس ریاحی فرد دبیر علمی گردهمایی طزاحان و سازندگان منطقه یک گفت: در ساخت و ساز نگاه همه جانبه باید داشت در تاریخ معماری ما هر بنایی به تناسب کاربری که داشته طراحی شده و مقتضیات جامعه مورد توجه بوده است این نگاه به ساختمان باعث می شد تا افراد با نگاه به ظاهر ساختمان پی به کاربری آن ببرند اما در گذر زمان این نکته کلیدی مورد غفلت واقع شد.

پنل دیگر این گردهمایی بررسی چالش های معماران و سازندگان با حضور مهرداد زواره محمدی، علیرضا تغابنی معمار و داود دوست محمدی سازنده مدیرعامل نکسا برگزار شد. در این پنل شرکت کنندگان به بررسی مسائل سازندگان و معماران با مدیریت شهری و دغدغه هایی که دارند پرداختند.

اولین دوره گردهمایی در پیوند با برگزاری کمپین نما هویت شهر با همکاری موفق بین مجتمع رسانه‌ای ساختمان شهرداری شهر تهران بود. درسال ۹۸ به صورت هفتگی در مناطق ۲۲گانه تهران برگزار می شد؛ این کمپین اما در منطقه ۱ تهران شکل یک رویداد ویژه را به خودگرفت.

. به دلیل حساسیت‌های ویژه‌ای که در مورد این منطقه وجود دارد، مخصوصا به دلیل الگوبرداری سایر مناطق و حتی شهرهای کشور از ساخت‌و‌ساز و روش‌های جدید و نوآوری‌ها در این منطقه گردهمایی سازندگان و طراحان در این منطقه شکل گرفت که ۴ سال است ادامه یافته . در دوره اول محورین نمای ساختمان بود.

دستاوردهای ارزشمند همکاری صما و شهرداری سبب بسترسازی برای نزدیکی سازندگان، طراحان، تولیدکنندگان و مدیریت شهری مجتمع رسانه ای ساحتمان صما را دلگرم کرد که دومین دوره این رویداد را در سال ۹۹ و این بار با موضوع ایمنی برگزار کند که با همکاری سازمان آتش‌نشانی تهران، مجتمع رسانه‌ای ساختمان و شهرداری منطقه ۱ تهران شکل گرفت و در نهایت منجر به رونمایی از کمپین ساختمان ایمن، شهر ایمن شد. امسال در دوره چهارم کمپین شهر و سازنده روز ۵ بهمن ماه رونمایی می شود و این گردهمایی تا روز ۶ بهمن در مرکز همایش های آسمان زعفرانیه ادامه خواهد داشت. به رسم هر سال شرکت های فعال در حوزه صنعت ساختمان نیز در این همایش حضور دارند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا