مسکن و ساختمان

محمد پارسا مهر سازنده منطقه 4:

با حجم‌سازی می‌توان از آجر، نمای زیبا آفرید

محمد پارسا مهر سازنده منطقه ۴ در گفتگو با صما درباره عوارض بخشودگی شهرداری تهران گفت :شهرداری به جای اینکه عوارض را براساس ارزش مکانی و ریالی تعیین کند باید براساس مصوبه شورای شهر قرار دهد که در همه مناطق یکی است. از طرف دیگر ۴۰ درصد بخشودگی برای بسیاری از سازندگان جذابیت ندارد در حال یکه اگر براساس مصوبه شورای شهر باشد این بخشودگی قابل توجه است.

همچنین این سازنده گفت عوارض شهرداری به خصوص در املاک تجاری اداری آنقدر زیاد است که بخشودگی ۴۰ دردصدی دردی ار از سازندگان دوا نمی کند

وی به هزینه های دیگر ارگان های دولتی نیز اشاره کرد و گفت همه ایها سبب می شود قیمت تمام شده برای مصرف کننده افزوده شود.

این سازنده درباره پایداری گفت: بسیاری از سازندگان تکنولوژی های نوین را نمی شناسند و به شکل سنتی هنوز رفتار می کنند و مصالح قدیمی را تهیه می کنند. در حالی که برای افزایش پایداری باید به سمت استفاده از فناوری های روز رفت.

پارسا مهر ادامه داد: در بحث نما، کمیته نما یک دستورالعمل ثابت دارد که به همه ارائه می دهد اگر بخواهید نمای شما تایید شود باید طبق آن عمل کنید و بنابراین جایی برای خلاقیت نمی ماند. الان نمای همه نقاط تهران تقریبا مثل هم هستند اگر سازنده بخواهد از دستور کمیته تخطی کند عملا توجیه اقتصادی برایش ندارد مگر در مناطق یک و دو، عوارض تخلف به دلیل ارزش ملک برای سازنده صرفه اقتصادی دارد.

همچنین بسیاری از مردم طرح رومی دوست دارند یا اگر اجازه حجم سازی کمیته نما دهد می شود با آجر نیز کار زیبا درست کرد. که بازهم به در تخلف می خوریم.

او همچنین به گرانی مصالح اشاره کرد که در نهایت دولت می تواند قیمت آن را ثابت نگاه دارد؛ اما دست سازنده ها بسته است و نمی توانند دپو کنند مصالح را هم از بین رفتگی دارد و هم همه انبار ندارند.

۸۰ درصد مصالح ایرانی است اما با قیمت دلار مصالح تغییر می کند دولت باید برای ثبات این بخش سیاست گذاری کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا