مسکن و ساختماننظام مهندسی

حامد دماوندی سازنده منطقه 7:

افزایش نظارت،پایداری ساختمان را بهبود می‌بخشد

حامد دماوندی سازنده منطقه ۷ در گفتگو با صما از فریز شدن خرید و فروش در آپارتمان های بالای ۸۰ متر در این منطقه گفت و اضافه کرد: واحدهایی با متراژ ۶۰تا ۸۰ متر راحت تر در این منطقه خرید و فروش می شود.

وی در گفتگو با صما از فرایند زمان بر صدورپروانه ساخت و سایر مجوزهای دولتی شکایت کرد و گفت: بیشتر این فرایندها براساس رابطه پیش می رود نه ضابطه.

نوسان قیمت مصالح از مشکلات سازندگان است

دماوندی افزایش قیمت مصالح ونوسانات آن را یکی از مشکلات پیش روی سازندگان اعلام کرد و گفت: نبود ثبات اقتصادی در نهایت به ضرر سازندگان و خریداران تمام می شود.

این سازنده درباره بحث پایداری در ساختمان و  تکنولوژی هایی که مانع هدر رفت انرژی می شود، افزود: در حال حاضر وضعیت بسیار بهتر از گذشته شده است به خصوص در حوزه تاسیسات. اکنون به خاطر مبحث ۱۹  و حضور ۴ ناظر برای نظارت در ساختمان سازی  اوضاع بهتر شده است.

دماوندی افزود: همین طور کیفیت مصالح نیز بهبود یافته است هرچند که راه درازی در پیش است.دماوندی درباره نمای ساختمان و مباحث مطرح در کمیته نما گفت نماهای زشت زودتر تصویب می شوند یا تاکید بر متریال خاص در کمیته نماست در حالی که مردم بیشتر سنگ را می پسندند. البته این که سنگ ممکن است در زمان زلزله سبب فجایع شود حرف نادرستی نیست؛ اما بیشتر از مصالح خالص نوع اجراست که می تواند تاثیربگذارد.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا