مسکن و ساختماننظام مهندسی

علی رضا اصلان زاده سازنده:

موضوع پایداری ساختمان در ایران جدی نیست

علی رضا اصلان زاده سازنده ای که در مناطق مختلف تهران مانند منطقه ۳،۲،۵…پروژه های مختلفی را اجرا کرده است درباره چشم انداز بازار مسکن در ایران در گفتگو با صما بیان کرد: بسیاری از سازندگان در وضعیت کنونی دست از ساخت و ساز کشیده اند. بازار براساس عرضه و تقاضا سازنده را وارد گود می کند؛ اما به دلیل رکود و بی ثباتی بازار ارز برخی از سرمایه گذاران ترجیح می دهند صبر کنند تا ببنید اوضاع به چه سمتی پیش خواهد رفت. برخی از مردم که صاحبان سرمایه های خرد هستند نیز در این وضعیت به جای نگه داشتن ریال که ارزشش را از دست می دهد آن را به دلار تبدیل می کنند این درحالی است که اگر وام مسکن چشم گیر بود مردم ترجیح می دادند در بانک مسکن اندوخته های خود را پس انداز کنند. این سازنده راه خروج از وضعیت کنونی را ثبات اقتصادی عنوان کرد.

اصلان زاده درباره بحث پایداری با اشاره به تکنولوژی موجود در ایران گفت ما حتی در حوزه اتلاف انرژی هم سالها از کشورهای خارجی عقب تر هستیم چه برسد به مصالح بازیافتی و تجدیدپذیر.

وی افزود: پنجره دو جداره در ایران استاندارد نیست و عملا پنجره های فلزی قدیمی خیلی بهتر از پنجره های دوجداره کنونی مانع هدر رفت انرژی می شوند.

 این سازنده در همین زمینه اضافه کرد: برخی از موارد پایداری به نظارت جدی سازمان های مربوطه برمی گردد و برخی نیز به فرهنگ مردم. متاسفانه به دلیل مشکلات آپارتمان نشینی موتورخانه شوفاژ جایش را به پکیج داده است وهدر رفت انرژی با پکیج بیشتر است چرا که اگر در فضای بسته نصب شوند باید طبق ضوابط، تهویه به بیرون داشته باشند.

اصلان زاده درباره اینکه نما می تواند ارزش افزوده محسوب شود گفت: نمای ساختمان اولین چیزی است که به چشم می آید بنابراین ظاهر ساختمان هرچه زیباتر و خاص تر باشد، راحت تر به فروش می رسد.

  

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا