مسکن و ساختمان

آزاد معروفی مدیرعامل لاوان ارتباط گفت:

مراکز داده باید استاندارد باشد

آزاد معروفی مدیرعامل لاوان ارتباط ، نماینده رسمی برند R&M سوئیس در ایران، عضو عضو هیأت مدیره‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و دانش آموخته مهندسی سخت افزار دانشگاه صنعتی شریف است. با وی که ۲۵ سال است در حوزه ساخت و راه اندازی مراکز داده(دیتا سنتر) فعالیت می کند. در آستانه برگزاری ششمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار و اولین همایش و نمایشگاه ساختمان ایمن، شهر ایمن که از ۹ تا ۱۱ آذرماه در بوستان گفتگو برگزارمی‌شود درباره استانداردهای مراکز داده ونقش آن در پایداری وایمنی ساختمان ها به گفتگو نشستیم.

معروفی درباره اهمیت استاندارد بودن مراکز دیتا سنتر گفت: با تاسیس انجمن صنفی سعی کردیم مسئله استاندارد بودن دیتاسنترها را در ضوابط و قواعد ملی کشور در حوزه صنعت ساختمان وارد کنیم.همچنین بین معماران، سازندگان و مهندسان IT تعامل برقرار کنیم تا ساختمان های مجهز به مراکز داده پایداری و ایمنی بیشتری داشته باشند.

عضو هیأت مدیره‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به نقش این سازمان در ارتقای وضعیت مراکز داده اشاره کرد و گفت: شبکه و مرکز داده موضوع جدی و قابل تاملی در کشور است که نیاز دارد براساس استانداردهای بین المللی باشد هرچند که با توجه به تحریم ها مقداری از استانداردها بومی شده اند. وی افزود: مراکز داده مانند سایر تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی مهم است و در سازمان نظام صنفی سعی داریم استاندارد ISO11801 را در تاسیس مراکز داده قانونی کنیم.

مراکز داده در مجتمع های اداری،تجاری و ساختمان های مسکونی بلند مرتبه اهمیت زیادی دارند. برای طراحی و ساخت اتاق های داده استانداردهایی وجود دارد که متاسفانه توسط برخی شرکت ها رعایت نمی شود؛ چراکه برخی از سازندگان نمی دانند اتاق داده نیز مانند تاسیسات دیگر نیازمند بستری مناسب است.  اگر مراکز داده در بستر مناسب ایجاد نشود باعث ضرراقتصادی زیادی به بهره‌برداران می شود؛ چرا که تغییر آن بسیار هزینه بر و سخت است. مکان یابی، طراحی و ساخت و بازنشستگی این مراکز استانداردهای بین المللی دارد که باید در زمان طراحی و ساخت رعایت شوند.

مدیرعامل لاوان ارتباط افزود: تاسیسات ساخت مراکز داده با ابنیه، معماری،ارتباطات و بخش های الکترونیکی و مکانیکی ساختمان مرتبط است و طراحی و ساخت آن نیازمند همکاری نزدیک بین مهندسان  IT ومعماران و سازندگان است.  

نماینده رسمی برند R&M سوئیس در ایران افزود: برخی سازندگان فکر می کنند برق فشار ضعیف برای اتاق داده کفایت می کند در حالی که اینگونه نیست . طراحی و راه اندازی این بخش فقط باید از سوی متخصصان این حوزه انجام شود.

وی در پایان ابراز امیداوری کرد که سازندگان اهمیت بیشتری برای مراکز داده قائل شوند.

لازم به ذکر است شرکت لاوان ارتباط با در اختیارداشتن دانش فنی و آگاهی از استانداردها و همچنین داشتن محصولاتی مطابق با انواع استانداردهای روز دنیا شامل ۵۶۸ISO11801 , EIA/TIA  به ارائه خدمات نصب و راه‌اندازی زیرساخت‌های شبکه در ایران می‌پردازد.

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا