شهر

احداث منطقه گردشگری جدید برای تهران

شورای عالی شهرسازی و معماری ایجاد یک منطقه گردشگری جدید در حومه تهران را مصوب کرد. بر این اساس، یک منطقه گردشگری جدید در حومه شمال شرق تهران احداث خواهد شد.

به گزارش صما و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام خبر تصویب منطقه نمونه گردشگری سلمان (سیب لند) در شورای عالی شهرسازی و معماری، این اقدام را گام موثری در مسیر توسعه گردشگری شرق تهران عنوان کرد. وی در این باره توضیح داد: منطقه نمونه گردشگری سلمان (سیب لند) در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و جنوب شرقی کوه دماوند در منطقه فیروزکوه با فاصله دسترسی حدودا ۱۰۰ کیلومتر مربع تا شهر تهران در بخش‌های شمالی حوضه آبگیر رودخانه حبله‌رود قرار دارد.

وی در ادامه گفت: این منطقه گردشگری که شامل سه سایت A و B و C با مساحت ۲۳۰ هکتار است پس از کسب مجوز هیات دولت پس از تایید در کارگروهای استانی با رعایت الزاماتی در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب رسید که این خبر بسیار خوبی هم برای شهروندان و هم برای سرمایه‌گذاران در شرق استان تهران بالاخص دماوند و فیروزکوه است. محبت‌خواه تصریح کرد: منطقه نمونه گردشگری سلمان (سیب لند) دارای کاربری‌های متعدد از قبیل: اقامتی – گردشگری، هتل‌آپارتمان، بیمارستان و سلامتکده، مراکز فرهنگی – ورزشی، سالن اجتماعات و سالن‌های پذیرایی و… است و می‌تواند در گردشگری منطقه نقش مهمی ایفا کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا