مسکن و ساختمان

مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور بیان کرد:

عرضه متری مسکن در درازمدت بازار را تنظیم می‌کند

مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به عرضه متری مسکن در بورس، گفت: این طرح منجر به گردآوری سرمایه‌ های خرد شده و در درازمدت به تنظیم و کنترل بازار کمک خواهد کرد.

به گزارش صما سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از جمله مزایای طرح پیش فروش متری مسکن آن است افرادی که سرمایه کافی برای خرید یک واحد آپارتمان ندارند با آغاز معاملات متری مسکن می‌توانند متناسب با سرمایه خود، متراژی از یک ملک را خریداری می کنند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: در این رویه، سرمایه حتی اندک مردم همپای قیمت مسکن، افزایش یافته و ارزش سرمایه آن ها به دلیل سیر صعودی قیمت مسکن در بلندمدت، آسیب ندیده و توان خرید خانه برای آنان ایجاد و تقویت شود.

وی گفت: با رایج شدن فروش متری مسکن در قالب سهام صندوق های زمین و مسکن، تامین منابع مالی سازندگان بهبود یافته و مقوله پیش فروش مسکن که در شرایط فعلی بیشتر از سوی سفته بازان انجام می شود، کاهش خواهد یافت.

مرتضوی ادامه داد: در حالی که دوران رکود مسکن را سپری می کنیم فروش متری مسکن می تواند زمینه استفاده از سرمایه های خرد را فراهم کند و در درازمدت موجب تنظیم و کنترل بازار مسکن می شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: خرید متری مسکن حتماَ به معنای صاحبخانه شدن افراد نیست، بلکه خرید خانه, تابع مستقیمی از منابع در دسترس متقاضیان است.

مرتضوی بیان کرد: بنا به دلایل مختلفی همچون محدودیت های اعتباری بانک ها، عدم تخصص بانک ها و طولانی شدن دوره بازپرداخت تسهیلات سبب شده که بانک ها رغبتی برای افزایش نقش آفرینی در تامین منابع مورد نیاز در صنعت ساختمان نداشته باشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا