مسکن و ساختمان

اشکالات ماهیتی و محتوایی قراردادهای جهش تولید مسکن، تکلیف هزینه های مکمل ساخت مبهم است

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان گفت که دو مشکل اساسی نوع قرارداد و شفاف نبودن قیمت ها در قانون جهش تولید مسکن، موجب کندی اجرای این پروژه شده است.

سید محمد مرتضوی اظهارکرد: کلی بودن قراردادها و ابهامات قیمتی در طرح جهش تولید مسکن، سبب شده تا ارتباط خوبی بین انبوه‌سازان و این طرح شکل نگیرد.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان گفت: قراردادهای ارائه شده از سوی اداره راه و شهرسازی از نظر ماهیت و محتوا دارای اشکال بوده و بازنگری در این قراردادهای کلی و تیپ، بسیار ضروری است.

وی افزود: در راستای اعمال اصلاحات در این قراردادها جلسه ای با اعضای هیئت مدیره سازمان زمین و مسکن برگزار کردیم و مقرر شد تا با درنظر گرفتن نقطه‌ نظرات انبوه سازان، در این قراردادها بازنگری شود تا هیچ یک از طرفین قرارداد در آینده دچار مشکل حقوقی نشوند.

مرتضوی بیان کرد: نادیده گرفتن افزایش قیمت ها و اعمال نکردن آنها در قیمت تمام شده از دیگر مشکلات اساسی پیش رو در طرح جهش تولید مسکن است.

رئیس انجمن انبوه سازارن گلستان افزود: در قراردادهای فعلی فقط هزینه ساخت منظور شده و سایر هزینه ها مانند هزینه های پروانه ساخت، هزینه های خدمات مهندسی، هزینه های محوطه سازی، هزینه بیمه تامین اجتماعی و مالیات گنگ و مبهم است.

وی گفت: روند فعلی قیمت گذاری فقط بر هزینه‌های ساخت متمرکز بوده که این موضوع آسیب ها و نگرانی های بسیاری را در آینده به دنبال خواهد داشت.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان تأکید کرد: باید با رفع ابهامات و لحاظ کردن همه هزینه های فراروی ساخت مسکن، قیمت نهایی و تمام شده را برآورد و به طور شفاف در قرارداد قید کنیم تا همه طرف های قرارداد از هزینه ها و تعهدات مالی خود واقف باشند.

منبع:بازار

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا