مسکن و ساختمان

ساسان پیر زیاد؛ کاندید انتخاباتی هیئت‌مدیره هفتمین دوره انجمن صنفی انبوه‌سازان ساخت‌وساز استان تهران

تشکیل چهار کمیسیون  اقتصادی – اجتماعی-اداری – رفاهی می­تواند انجمن را در مسیر توسعه قرار دهد

ساسان پیر زیاد هستم تحصیل­کرده رشته عمران و دبیر سابق انجمن مهندسی شهرری و نائب رئیس انجمن مهندسی اسلامشهر و نزدیک به ۱۰ سال عضو انجمن انبوه­سازان هستم. سال‌ها فعالیت در حوزه صنعت ساختمان باعث شناسایی دغدغه­ها و چالش‌های موجود در جامعه انبوه‌سازی شده­ است.

ماحصل این تجربه و بررسی طبقه‌بندی ۴ حوزه اقتصادی – اجتماعی-اداری – رفاهی بوده که درواقع بخش اقتصادی بیشترین دغدغه اعضاست، همگی به دنبال شرایط اقتصادی با اخذ کار، ایجاد حلقه کار با مدیران بالادستی و توزیع عادلانه میان اعضا و ورود به پروژه‌هاست. در بعد اجتماعی تعامل بیشتر میان اعضا و شناخت بیشتر از ظرفیت‌ها و منابع همدیگر موجب می­شود امکان تجمیع و دستیابی به تمرکز قدرتمند فراهم آید.

در کشور پروژه‌های بزرگ در اختیار نهادهای قدرتمند و دارای ساختار قرار می­گیرد بنابر­این با منابع فردی نمی­توان در رقابت با این نهادها ظاهر شد بنابراین راه گریز از این مسئله تجمیع منابع اعضا، تجهیز شدن به علوم روز دنیا، علوم اجتماعی در ساماندهی و ساختاردهی و تشکیل کارتل اقتصادی قوی است و با تمرکز قدرت می‌توان همان مدل را شبیه‌سازی کند. این روند باعث اعتمادسازی میان اعضا و در نگاه اجتماعی به انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران می­شود. بررسی بسیاری از فرآیندهای تکراری در ادوار انجمن می‌تواند سیر فراز و نشیب‌ها را به‌گونه‌ای به علت‌های ریشه­ای آن مرتبط دانست. در بعد اداری باید به بروکراسی پیچیده و طاقت‌فرسای اداری اشاره کرد چراکه خود باعث هزینه‌های زیاد مادی و معنوی می­شود. هرچند این قصور انجمن نیست اما دغدغه قابل‌توجه اعضا است و انجمن جهت تسهیل و چابک سازی کار اعضا می‌تواند با راهکارهایی همچون استخدام نیروی یا مذاکرات با نهادهای بالادستی اقدام مؤثری را به انجام برساند.

در بعد چهارم تمرکز بر مسائل رفاهی ازجمله مکان مناسب ملکی برای انجمن، تعیین نرخ حق عضویت مناسب، افزایش پرسنل ازجمله موارد موردتوجه در این بعد می­تواند باشد.

در آخر پیشنهاد می‌کنم در خصوص ۴ حوزه فوق کمیسیون‌های تشکیل شود که با مشارکت کمتر هیئت‌مدیره و بیشتر اعضا با همدلی چالش‌های پیش روی در این ابعاد را کاهش دهند. بر این اساس من فکر می‌کنم در تجمیع منابع و تمرکز آن بویژه جذب یک مشاور اقتصادی متخصص و مجهز به علوم روز دنیا ، توانایی لازم را داشته باشم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا