مسکن و ساختمان

صارمی اعلام کرد:

صدور ۵ هزار و ۸۰۲ مورد پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۰

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از صدور ۵ هزار و ۸۰۲  مورد پروانه ساختمانی طی سال۱۴۰۰ خبرداد و گفت: مناطق ۲۱، ۲۲ و ۳ در صدر جدول بیشترین درصد تعداد صدور پروانه نسبت به تعداد پارسل های کل منطقه قرار گرفتند.

به گزارش صما به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با مقایسه آمار صدور پروانه ۱۲ ماهه سال گذشته با مدت مشابه در سال ۹۹ گفت: از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه سال گذشته، ۵ هزار و ۸۰۲  مورد پروانه ساختمانی صادر شده که این آمار در مدت مشابه سال ۹۹، هفت هزار و ۱۲۶ مورد بوده است.

وی ادامه داد: از لحاظ متراژ ساخت ‌و ساز نیز در سال ۱۴۰۰، مجوز ساخت برای حدود ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع صادر شده؛ این عدد در مدت مشابه سال ۹۹ حدود ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار مترمربع بوده است.

صارمی تشریح کرد: از تعداد پروانه‌های صادره در سال گذشته، ۵ هزار و ۳۰۳ مورد در پهنه R (مسکونی)، ۳۵۵ مورد در پهنه M (مختلط تجاری، اداری و مسکونی)، ۱۳۸ مورد در پهنه  S (کار و فعالیت) قرار دارند.

وی افزود: از مجموع پروانه‌های صادر شده در سال ۹۹ نیز ۶ هزار و ۵۸۹ مورد در پهنه مسکونی، ۳۹۸ مورد در پهنه مختلط و ۱۳۸ مورد در پهنه کار و فعالیت بوده است.

معاون شهرداری تهران با اشاره به فراوانی درصد تعداد صدورپروانه نسبت به تعداد پارسل های کل هر منطقه در سال۱۴۰۰ اظهار داشت: در ۱۲ ماه سال گذشته، منطقه ۲۱ با صدور پروانه برای ۱.۰۹ درصد املاک منطقه، بیشترین درصد تعداد صدورپروانه نسبت به تعداد پارسل های کل منطقه را دارد و سپس منطقه ۲۲ با ۱.۰۱ درصد و منطقه ۳ با ۰.۸۳ درصد به ترتیب در ردیف دوم و سوم قرار دارند. منطقه ۱۲ نیز با ۰.۳۵ درصد، کمترین درصد تعداد صدور پروانه نسبت به تعداد پارسل های کل منطقه را داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۹، بیشترین درصد تعداد صدورپروانه نسبت به تعداد پارسل های کل هر منطقه مربوط به منطقه ۲۲ با ۱.۹۷ درصد، سپس منطقه ۲۱ با ۱.۶۳ درصد و منطقه ۱۵ با ۱.۲۱ درصد بوده است که در همین سال، منطقه ۱۲ با ۰.۴۶ درصد کمترین درصد تعداد صدورپروانه نسبت به تعداد پارسل های کل منطقه را به خود اختصاص داده است.  

صارمی در خصوص فراوانی متراژ ساخت ‌و ساز در مناطق ۲۲گانه نیز گفت: در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰ مناطق ۴ ، ۲۲ و یک، مجوز بیشترین متراژ ساخت ‌وساز را داشته و مناطق ۱۹ و ۹ مجوز کمترین متراژ ساخت‌ وساز را گرفته‌اند، این در حالی است که در مدت مشابه سال ۹۹، مناطق ۴ ، ۵ و یک بیشترین و منطقه ۱۰ کمترین متراژ ساخت‌ و ساز را داشته اند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به فراوانی تعداد پروانه های صادره در مناطق ۲۲ گانه گفت: در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰ بیشترین تعداد صدور پروانه، ۶۱۹ مورد در منطقه ۱۵، ۵۵۸ مورد در منطقه ۴ و ۳۷۲ مورد در منطقه ۲ بوده است، همچنین منطقه ۲۲ با ۱۳۷ مورد،کم‌ترین میزان صدور پروانه در این مدت را داشته اند.

وی بیان کرد: در ۱۲ ماه سال ۹۹ نیز، بیشترین فراوانی تعداد صدور پروانه مربوط به منطقه ۱۵ با ۹۴۶ مورد، منطقه ۴ با ۶۰۰ مورد و منطقه ۱۴ با ۴۵۸ مورد بوده است؛کم‌ترین میزان صدور پروانه نیز  به ترتیب در منطقه ۹ با ۱۲۹ مورد اتفاق افتاد.

صارمی در خصوص پروانه‌های صادره به تفکیک مناطق ۲۲گانه گفت: در سال ۱۴۰۰ برای منطقه یک(۲۹۶ فقره)، منطقه دو(۳۷۲ فقره)، منطقه سه(۲۵۵ فقره)، منطقه چهار(۵۵۸ فقره)، منطقه پنج(۲۵۸ فقره)، منطقه شش(۱۵۷ فقره)، منطقه هفت(۲۹۰ فقره)، منطقه هشت(۳۳۱ فقره)، منطقه نه(۱۵۳ فقره)، منطقه ده(۲۰۳ فقره)، منطقه یازده(۲۰۹ فقره)، منطقه دوازده(۱۵۸ فقره)، منطقه سیزده(۲۲۰ فقره)، منطقه چهارده(۳۰۹ فقره)، منطقه پانزده(۶۱۹ فقره)، منطقه شانزده(۲۳۲ فقره)، منطقه هفده(۲۷۲ فقره)، منطقه هجده(۱۸۶ فقره)، منطقه نوزده(۱۶۴ فقره)، منطقه بیست(۲۳۷ فقره)، منطقه بیست ‌ویک(۱۸۶ فقره) و منطقه بیست‌ودو(۱۳۷ فقره) پروانه صادر شده است.

وی تأکید کرد: آمار ارائه شده با توجه به تنوع و تعداد املاک واقع در محدوده جغرافیایی مناطق ۲۲ گانه بوده و ملاک برتری و ارزشیابی مناطق ۲۲ گانه در صدور پروانه نیست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا